My Blog List

Tuesday, December 20, 2011

WERK IN UITVOERING

De afgelopen dagen heerlijk bezig geweest met de eerste opdrachten van module 4 van mijn cursus Creative Quiltmaking. Met een muziekje aan in mijn atelier is het een zeer rustgevend werkje.
Van de, in een eerdere module, met spons gestempelde vormen moest een fotokopie worden gemaakt en daarna enkele malen vergroot. Inplakken in het schetsboek en de structuren zo goed mogelijk met potlood natekenen.
Daarna moest het zo ontstane ontwerp worden uitgevoerd in stof. Een deel met kraaltjes en een ander deel met franse knoopsteekjes.
Maar eens in mijn oude voorraad kraaltjes gedoken en allerlei soorten en maten witte, zwarte en zilveren kraaltjes gezocht. Komt het toch nog van pas dat ik zoveel bewaar! De verschillende maten en kleuren geven een mooie structuur waar ik wel tevreden over ben.
Intussen ook witte, zwarte, grijze wol en katoen gezocht voor de knoopsteekjes, waar ik in de tweede vorm een voorzichtig begin mee heb gemaakt. Zelfs de oude kaartjes Maasland stopwol die nog van mijn moeder waren, komen nu van pas.



No comments:

Post a Comment