My Blog List

Sunday, February 26, 2012

BOLLENVELDEN

Ik had gisteren beloofd om vandaag te laten zien waar ik me in het weekend mee bezig heb gehouden.
Al een poos geleden heb ik een sjabloontje van een dorps-silhouet geplaatst dat ik uit freezerpapier had geknipt en uitgeprobeerd met zwarte paintstick.
Dit was voor een opdracht voor iemand in Nederland. Er moest een foto in worden verwerkt en aangezien het een verrassing is kan ik het eindresultaat niet laten zien.
Wel de aanzet er naar toe. Ik wilde de bollenvelden erin verwerken, eerst dus een ontwerpje gemaakt en kleurrijke stofjes gezocht. Toen alle reepjes stof aan elkaar zaten vond ik het toch te fel. Dus een stukje spons geknipt, titanium en een heel klein beetje brons-gold acrylverf gemengd met textiel medium en voorzichtig op de banen gesponst. Dat temperde inderdaad de kleur meteen.



Een mooi stukje wolkenlucht er aan vastgemaakt, tussenlaag erachter en met de cordonsteek op de naaimachine de scheiding tussen de velden gemaakt. Bovendraad geel en op de spoel groen garen gaf een mooi effect. Om perspectief te krijgen gestart met een zigzag breedte van 1/2, heel voorzichtig oplopend naar 5.


Het bovengenoemde sjabloon met zwarte paintstick op de horizon aangebracht.


Een onderstuk eraan gezet, dat straks voor een deel bedekt zal worden door de foto.
Daarna de bollenvelden met een kleine "stipling" steek per kleur doorgequilt en de lucht met onzichtbaar nijlon garen, zodat de wolken reliƫf kregen.
Op de stukjes bollenveld waar geen quiltwerk te zien is komt een deel van de uitgeknipte foto.


Inmiddels wit katoenen stof op A4 freezerpapier gestreken en m.b.v. de inkjetprinter
afgedrukt. Daarna op plakvlieseline gestreken, uitgeknipt en aangebracht. Nog wat doorstikwerk en alles kon in een passepartout. Nu maar hopen dat de opdrachtgever tevreden is.

1 comment: