My Blog List

Tuesday, July 10, 2012

FLYING GEESE

Ziekenhuisbezoekjes, visite, receptie voor Minister Verhagen... het werkt allemaal niet mee om de tijdslimiet voor m'n Egypte quilt voor City & Guild te halen. Gelukkig is er begrip getoond.
Zondag toch nog klaargekomen met de basis.

Het laatste stukje is gesneden en van potloodmerkjes voorzien om het vast te zetten.



Omdat het Flying Geese patroon al in oude Egyptische illustraties voorkomt, wilde ik dit motief in de rand van mijn quilt gebruiken. Ik had in mijn ontwerp hiervoor een complementair contrast gekozen en al een deel van de rand gemaakt, terwijl ik op goedkeuring van Catherine, mijn lerares, wachtte.
Helaas dit contrast is toch echt te groot, dus zal ik vandaag maar eens gaan proberen om wat lichtere tinten te verven.

De stelen en de pyramide zijn er maar even opgespeld om alvast een beetje een indruk van het geheel te krijgen


Minister Maxime Verhagen was op Saba om een garantie-contract te tekenen met de bank voor af te sluiten leningen met het bedrijfsleven. Wij mochten ook even een handje schudden.


1 comment: