My Blog List

Monday, August 20, 2012

ZIJDEN SJAALS

Een poosje geleden zag ik op het blog van Meta een tutorial voor het verven van zijden sjaals in de microwave. Dat wilde ik graag eens proberen. Temeer daar de in de US gekochte sjaals niet pasten op mijn raamwerk en ik ze daarom niet kon opspannen.
Normaal gesproken werk ik met zijdeverf, maar hiervoor kon procionverf worden gebruikt. Het nadeel vind ik dan dat de verf aangemaakt moet worden en ik daardoor met minder kleuren werk dan wanneer ik mijn penseel gewoon in een potje kan dopen.
Toch was ik wel tevreden over het resultaat. Het gaat lekker snel. Jammer vind ik dat de uitkomst minder voorspelbaar is dan wanneer je handmatig verft, maar met wat meer ervaring zal dat ook wel meevallen.
De smalle sjaal had nog witte stukken erin en daarom heb ik hem nog een keer overgeverfd. De gele verf, die ik daarvoor gebruikte, had ik echter niet voldoende verdund zodat het resultaat wat donkerder is uitgevallen, maar dat heeft toch ook wel wat.






1 comment:

  1. Goed gelukt, Els!
    Op een gegeven moment krijg je inderdaad meer gevoel ervoor en kun je het resultaat beter voorspellen.

    ReplyDelete