My Blog List

Monday, September 24, 2012

APPLICEREN MET BIASBAND

Weer snel aan de slag want de tijd begint te dringen. Gelukkig ben ik inmiddels bij de laatste opdrachten van module 7 beland.
Dit keer moest er met biasband worden geappliceerd. Er stond zo leuk dat elke quilt winkel opstrijkbaar biasband zou verkopen. Helaas voor mij geen optie. Maar geen nood. Stroken biasband naast elkaar op plakvlieseline gestreken en voorzichtig uitgeknipt. Dat lukte uitstekend. Daarna op een zelfgeverfd lapje gestreken en  met een zoomsteekje  vastgezet. Maar wat bleef het saai.


 Na een nachtje slapen besloten met textielverf enkele vlakken in te verven. Dat werd meteen een stuk vrolijker.


Tenslotte de ingeverfde vlakken met lijnen gequilt en de gele vlakken met een soort druppel/bladmotief dat ik eens wilde uitproberen. Wie weet maak ik er nog eens een kussen van.







3 comments:

  1. Wat een verschil dat je het geverfd en nog later gequilt hebt. Daar is ie inderdaad veel mooier van geworden.

    Als je weer zoiets hebt, mail me dan op tijd dan heb ik het misschien in huis. En als ik bij een quiltwinkel kom wil ik best dingen voor je kopen hoor.

    ReplyDelete
  2. Het is nu net glas-in-lood en wat een leuk quiltmotief.

    ReplyDelete
  3. Helemaal niet meer saai. Een mooi glas in lood ontwerp!

    ReplyDelete