My Blog List

Monday, November 12, 2012

ZELF WEER AAN DE SLAG

Na al dit moois durf ik eigenlijk bijna geen foto's meer te plaatsen van mijn eigen bezigheden.
Toch ben ik alweer lekker aan het werk en heb er zin in.
Ben nog aan het wachten op de goedkeuring van mijn ontwerp voor de laatste quilt van de cursus, maar ben intussen al begonnen met het verven van de lappen die ik eventueel wil gebruiken.




En toch maar alvast wat aan elkaar gezet. Het wordt een zonnig geheel.



Al eerder had ik onderstaande foto laten zien van de rand die ik aan het maken was. Ik heb er een gummetje bijgelegd om te laten zien wat een gepriegel het is. 



Ik realiseerde me dat deze lapjes nog niet gewassen waren, dus dacht ik slim te zijn en ze even met wat water te sprayen zodat ik kon zien of er niets uitliep en ik straks, wanneer ik de quilt ga "blocken", in de problemen zou komen.
Helaas was ik even vergeten dat er nog wat zwarte papieren sjabloontjes inzaten!
Dus niet de stof, maar het zwarte papier liep enorm uit.
Na twee dagen in koud water is het merendeel van het zwart er wel uit en hoeft niet alles vervangen te worden.


Intussen, op advies van Ted Storm, ook de niet zelf geverfde lappen allemaal uitgewassen en zonodig met Retayne behandeld.
Een tip van haar om een heel klein driehoekje van de gewassen stof af te knippen, zodat je altijd weet welke lappen in je voorraad al gewassen zijn.




1 comment:

  1. Heerlijk is het om zelf stoffen te verven! En je hebt van die mooie vlammende kleuren!
    Gelukkig is het met de rand in orde gekomen.

    ReplyDelete