My Blog List

Thursday, April 4, 2013

HET GELEERDE IN PRAKTIJK GEBRACHT

Ik blijf stevig verkouden en merk dat het ten koste gaat van mijn gebruikelijke energie.
Toch wilde ik het bij Nienke geleerde zo snel mogelijk in praktijk brengen.
Ik was zo enthousiast over wat ik daar geleerd heb, dat ik er meteen mee aan de slag ben gegaan.
Met wat vallen en opstaan is het me gelukt om drie series in 7 gradaties te verven.
De tijd in Nederland was toch net tekort om nog een bezoek aan Ikea te brengen om daar o.a. de benodigde maatschepjes te kopen.  Ook het nieuw gekochte weegschaaltje was een stuk minder nauwkeurig dan ik gehoopt had. Met wat improviseren ben ik er  echter wel uitgekomen.
Voor de middelste oranje serie had ik per abuis maar de helft van de  benodigde verfoplossing gebruikt.
Maar oefening baart kunst en je leert het meest van je fouten, zal ik maar denken.






Net iets te weinig verfoplossing gebruikt.



Bij de twee laatste lappen moest zwart worden toegevoegd. Aangezien ik van Nienke heb geleerd dat  zwarte verfpoeder is samengesteld uit diverse kleuren, begreep ik waarom er plotseling een groene lap tevoorschijn kwam. Er zat kennelijk een grote hoeveelheid donkerblauw in het zwart en mijn oranje was samengesteld uit primair geel en diep oranje. Kortom een mooie kleurmenging, die ik helaas niet bedoelde.






Bovendien heb ik geleerd om alles nauwkeurig te documenteren. Iets wat er bij nooit van kwam.
Dus nu kleine staaltjes netjes opgeplakt met vermelding van gebruikte kleur en hoeveelheid.
Nogmaals bedankt Nienke. 






6 comments:

  1. Dat zijn nu 2 virussen, je verkoudheid en het verf virus. Beterschap voor het één en succes voor de ander.
    http://quiltaart.blogspot.nl

    ReplyDelete
  2. Net wat Aart zegt, je bent getroffen door beide virussen, het ene mag je houden, het andere moet je zo snel mogelijk kwijtraken! Maar toch een succes, je verf series ook al pakt het soms anders uit?

    ReplyDelete
  3. Ze zijn prachtig, al was de bedoeling misschien anders.

    ReplyDelete
  4. Oh oh, ik zie het al....ook besmet door het verfvirus.
    Komt nooit weer goed!

    ReplyDelete
  5. beterschap en het ziet er bijzonder uit met die groene.

    ReplyDelete
  6. grappig zo'n groene er tussen. Komt vanzelf van pas

    ReplyDelete