My Blog List

Friday, August 2, 2013

GELUKT

Het was best spannend of er een bruikbare lap bij zou zitten. Maar het is gelukt. Het is niet zo oranje geworden als ik oorspronkelijk vreesde. De allereerste (linker) lap ga ik gebruiken. Als je goed kijkt zie je zelfs dat er al een vorm van een hibiscus bloem in zit. Ik ga kijken of ik die met free motion quilting kan accentueren.
Ik heb wat verschillende soorten katoen gebruikt voor het verven. Mooi om te zien dat dat toch net een ietsje ander resultaat geeft. In elk geval heb ik dit keer alles netjes gedocumenteerd en kan ik het voor een eventuele volgende keer terugvinden.
Voorlopig heb ik echter wel voldoende lappen in deze kleuren.
Ik heb geverfd met een combinatie van  Procion verf: golden yellow, deep yellow en deep orange. 










De rechter lap heeft wat synthetische vezels en is duidelijk een stuk lichter geworden.



 Dit waren de lapjes die ik als onderlegger had gebruikt en waar ik wat restantjes verf op heb gegoten




en zijn de eerste heliconia's op zelfgeverfde stof getekend en
met stofverf  ingeschilderd.





Ook de bladeren op deze manier gedaan.
Hierna alles op plakvlieseline gestreken. Nu kan het worden uitgeknipt.


Vandaag verder met de hibiscussen. 
Ik heb er zin in.

2 comments:

  1. Zinderende kleuren helemaal passend bij je zonnige eiland, en wat je nu aan het maken bent? Ziet er zeer bijzonder uit!

    ReplyDelete
  2. Goed om je lappen te documenteren, zo kan je het altijd terug vinden. Mooie zinderende kleuren!
    http://quiltaart.blogspot.nl

    ReplyDelete