My Blog List

Saturday, August 17, 2013

GESTAAG DOORWERKEN

Ik ben lekker bezig. Las ergens de tip om tussenvulling zoveel mogelijk uit te rekken zodat het als wolken gebruikt kan worden. Wat tule eroverheen en met doorzichtig nijlondraad vastzetten.
Dat gaat perfect. Ik zat eerder nogal eens te klooien met dubbele lagen tule en/of organza, maar dit geeft echt het effect van schapenwolkjes.



Onze berg de Mt. Scenery heeft bijna altijd een wolkje om de top hangen, dat ook maar op deze manier aangebracht. Daarna angelina vezels vastgezet voor wat glinstering in het water.



Dan mag de palmboom erop. Het was een aardige klus om de bladeren uitgeknipt te krijgen.



Links nog wat lisdodden en wat rotsen van een restantje stof dat ik gemaakt had met Texture Magic....




en dan kan alle Sulky papier, wat ik aan de achterkant gebruikt had als versteviging, er weer afgescheurd worden.
Ook dat kost aardig wat tijd.


Vandaag kan de sandwich gemaakt worden met de tussenvulling en de achterkant en mag er dit weekend gequilt worden.

Met een beetje geluk is hij maandag klaar.

3 comments:

  1. Dat wordt hard doorwerken morgen, maar dan is het ook een prachtwerk! Mooi gedaan met de palmboom, en grassen. Een super idee van de tussenvulling wolkjes. Gebruik je nooit geen vlizofix om de vormen op te strijken, dan hoeft er geen papier aan de achterkant, maar wordt het wel wat stijver.

    ReplyDelete
  2. Leuk om te zien hoe alles tot stand kwam....! Quilten is niet echt mijn ding, ben benieuwd hoe jij het er van afbrengt...!

    ReplyDelete
  3. Leuk om te zien hoe het tot stand komt! Het is echt schilderen met stoffen!

    ReplyDelete