My Blog List

Monday, September 9, 2013

GROEN VERVEN

Ik laat mijn 15x15 werkstuk maar even voor wat het is. Het hangt aan de muur en ik kijk ernaar, verplaats dingen en blijf maar hopen dat ik eindelijk het licht zal zien.

Dan maar aan iets anders beginnen. 
Voor een nieuwe "Vazen" opdracht denk ik erover om een groene achtergrond te kiezen. De Procionverf tevoorschijn gehaald en nog wat restantjes geel en oranje.
Het blijft altijd spannend wat er weer uit tevoorschijn komt.




Lekker "broeien" in de zon



de volgende ochtend na wassen en spoelen mag het in de droger




Op het oranje na, is de rest een beetje te pastel uitgevallen.





Eerst alles maar netjes documenteren




Aangezien er nog meer dan voldoende verf over is, eens een andere manier geprobeerd.

Twee lappen in de soda geweekt, op de tafel op een plastic ondergrond gelegd en met een foambrush de verf erop aangebracht.






zo hebben ze de nacht doorgebracht en ik ga zo meteen eens kijken of ik hier beter mee uit de voeten kan.



1 comment:

  1. Ook altijd mooi pasteltinten. Heb je de lapjes goed in de soda geweekt? Maar altijd bruikbaar!

    ReplyDelete