My Blog List

Friday, December 13, 2013

WERK IN UITVOERING

Er stonden al maanden wat restjes verf in de koelkast die nu toch echt eens moesten worden opgebruikt.
Bovendien had ik een laken met een heleboel kleine roestvlekjes.
Al een poosje geleden had Nienke op haar blog laten zien hoe je kon verven door je lap over een buis te hangen en er verf overheen te gieten.
Dat leek me wel wat.
 De lap in de soda ash geweekt en er wat gele, oranje en groene verf overheen gegoten.




Het droogde erg snel in de zon en ik was zo enthousiast dat ik hem meteen gestreken en gefotografeerd heb. Later realiseerde ik me dat ik hem helemaal niet gespoeld en gewassen had. Dat moet vandaag dus nog gebeuren. Hopelijk verlies ik niet al te veel van de kleur.



Er is nog steeds verf over, daarom nog maar een lap in de soda-ash en verf erover.
Gewoon in de zon zonder plastic erover. Ben benieuwd wat eruit komt.




Ook het roesten wilde ik uitproberen, er zaten immers al roestvlekjes in de katoen. 
Even een mailtje naar Nienke, de vraagbaak op verfgebied, gestuurd met de vraag hoe het aan te pakken. Die reageerde meteen. Dankjewel Nienke!

Alles roest hier, in dit vochtige tropische klimaat, onder je handen weg, maar nu was er natuurlijk amper iets te vinden.
Gelukkig had Gied nog een verzameling verroeste inbus sleuteltjes en vond ik nog wat hele kleine verroeste wasknijpertjes.
De lap flink met water en azijn bespoten en alles goed ingerold en in plastic verpakt.
Binnen het uur was er al resultaat. Daarna alles weer op wat andere plaatsen gelegd en opnieuw ingerold. Ben benieuwd hoe het er zo meteen, na een nachtje broeien, uitziet.





Al een hele poos geleden heb ik een vis gemaakt volgens de methode van Susan Carlson.
Ik vond het zo'n leuke manier van werken dat ik die graag nog eens toe wilde passen.
Om er weer in te komen eerst maar even het patroon dat ik indertijd had gebruikt tevoorschijn gehaald.

Hij groeit snel onder je handen


Vandaag de vinnen en het oog erop en dan kan alles worden vastgeplakt worden met kleine dotjes lijm.
Wordt dus vervolgd.








3 comments:

  1. Mooie verflap! Ik ben benieuwd hoe je roestlap is geworden. Ik heb een hele verzameling roestige spijkers, schroeven geërfd. Hier is het nu te koud om met roest te spelen.
    Http://quiltaart.blogspot.nl

    ReplyDelete
  2. Mooi geworden je lap! Ook het roesten geeft altijd een onverwacht resultaat.
    Mooie vis in wording!

    ReplyDelete
  3. Wat ben jij lekker bezig! De witte banen komem door het snelle drogen, de verf heeft geen tijd gehad om overal naar toe te lopen. Hebben we hier in koud Nederland geen last van :-) maar jij wel, evt plastic erover volgende keer, kan het vocht niet weg. Maar prachtige resultaten!

    ReplyDelete