My Blog List

Saturday, January 18, 2014

GHOST LAYERS

Nu de lapjes zijn uitgezocht kan ik beginnen. Eerst nog even het boek goed raadplegen.
Ik blijf moeite houden met Katie haar manier van letters geven aan de te gebruiken kleuren, dus probeer ik er zelf maar wat van te maken.



Stukje voor stukje wordt de eerste foto copie verknipt en de grote stukken weer op karton overgetrokken. Deze worden gebruikt als mallen.
De kleinere stukjes ga ik, in tegenstelling tot de methode van Katie, appliqueren.


Intussen is het hele patroon overgenomen op Sulky versteviger.
De patroondelen kunnen er tijdelijk worden opgestreken


Eens even kijken of ik tevreden ben over de kleuren.



Het lijkt af en toe wel een jig saw puzzel


Alleen de hoed bestaat al uit vier verschillende kleuren en dan moeten de schaduwstukjes er nog op.


Bovendien moet het precies aansluiten op de "ghost layer".
Tot zover is dat gelukt.
Vandaag verder met oranje.
Het wordt weer een gezellige puzzeldag.



Van Floor kreeg ik zojuist foto's van het wandkleed dat ze heeft samengesteld met de mola's die ze onlangs bij me heeft gekocht. In haar blog staan nog veel meer foto's en maakt ze ook nog, heel lief, reclame voor me. Bedankt Floor.
Onder deze foto staat de link hoe je bij haar blog kunt komen. Het is echt de moeite waard

http://floor-sunshineandshadow.blogspot.com/

5 comments:

  1. Oh watben jij goed bezig met je ghostlayers, prachtige kleuren ook!

    ReplyDelete
  2. Ik denk dat het en hele mooie wordt.

    ReplyDelete
  3. That layering piece is going to be very colourful. I've been using recycled clear plastic sheets for templates -- can see through to lay out the pieces. The plastic comes from my daughter's office -- it's what remains after laminating paper, which is done a lot in her line of work.

    ReplyDelete
  4. Is zeker niet gemakkelijk deze manier van werken, maar wordt heel bijzonder! Prachtige kleuren die je gebruikt!

    ReplyDelete
  5. Nog mijn compliment voor de molaverwerking van Floor!

    ReplyDelete