My Blog List

Thursday, January 16, 2014

MARTINIQUE

Ik had al eerder geschreven dat ik van de organisatie van de Quiltexpo van Beaujolais bericht had gekregen dat mij, naast de uitgekozen quiltjes voor de 15 x 15 expositie, nog ruimte werd geboden om 3 of 4 grote quilts tentoon te stellen.
Daar was ik uiteraard heel erg blij mee.
In plaats van mijn laatste Zon en Strand quilt voor verkoop naar de galerie te brengen, heb ik deze nu achtergehouden. Verder had ik alleen nog de Afrika en Egypte afstudeerquilts van City & Guilds .
Een mooie stok achter de deur dus om eindelijk eens aan mijn in Nederland op de workshop van Katie PM gemaakte ontwerp te beginnen.
De foto heb ik zo'n 25 jaar geleden in Martinique gemaakt.
Het wordt een "ghostlayer" quilt uitgevoerd in drie kleuren.
Het zal nog een aardig gepuzzel worden want hij bestaat uit heel veel kleine stukjes.




In Nederland had ik bij een foto-copie winkel het kleine ontwerp al tweemaal laten uitvergroten, zodat ik er één kan verknippen voor de mallen.



Een deel van de te gebruiken stofjes is inmiddels uitgezocht,
maar het kan best zijn dat ik nog wat kleuren zal moeten verven


In elk geval is de start gemaakt.

2 comments:

  1. Gezien de grote stapel lapjes wordt het zeker een indrukwekkend werk! Succes!

    ReplyDelete
  2. Spannend, ik ben heel benieuwd. Maar wat extra stofjes verven is zo erg nog niet!

    ReplyDelete