My Blog List

Sunday, January 12, 2014

SJABLONEN

In eerste instantie wilde ik het onderdeel stencils/sjablonen maar overslaan.
 Omdat het boek wat ik gebruik uitgaat van werken op papier en canvas is niet alles geschikt om op stof te proberen.
Toch was ik nieuwsgierig hoe de modeleer pasta, die ik de laatste tijd nogal eens heb gebruikt om koraalafdrukken op canvas te krijgen, zich zou houden op stof.

Wat lapjes van de vorige serie tevoorschijn gehaald. Verschillende lagen over elkaar geeft immers vaak een mooi effect.

Aangebracht met de spatel...


..met deze uitkomst.
Het hecht prima aan de stof.


Er werd ook geadviseerd om acrylverf met de spatel aan te brengen op een sjabloon.


Nou dat werkte voor mij niet. 
Het werd een echte kliederboel.


Dus de vertrouwde tamponeerkwast opgezocht en
de verf eerst verdund met textielmedium.


Toch was ook dit resultaat niet naar mijn zin. Op deze foto is de verf nog enigszins nat. Na drogen was er bijna niets meer van te zien.




Het laatste restje verf gebruikt op een wit lapje. Dat gaf een beter resultaat.



Eens kijken wat ik vandaag ga uitproberen en stoffen zoeken voor mijn nieuwe quilt.




1 comment:

  1. Gezellige proefjes zo, kun je die modelleer pasta ook net als puffpasta verhitten?

    ReplyDelete