My Blog List

Sunday, May 25, 2014

LANDSCHAP MET BLOEMEN

Het blijft een uitdaging om iedere keer weer een enigszins ander landschap te produceren.
Vanwege het "Saba souvenir"- gehalte moeten een aantal elementen steeds terugkomen, zoals een of twee eilanden aan de horizon en Sabaanse huisjes met rode daken.



De basis  is klaar.



Maar ik ben niet helemaal tevreden met de lucht. Dus even met een inktense krijtje erover en natgemaakt met textielmedium.

Bij het zoeken naar nieuwe ideeën stuit ik op een poosje geleden aangeschaft en inspirerend boek van Gilda Baron: "The Art of Embroidered Flowers".
Daar kan ik wel wat mee.



Met afplakband een hekje gemaakt..



en met een sponsje met groene textielverf  er overheen.




Daarna bubblewrap ingesmeerd mer rose en witte textielverf..



Het afplakband is er inmiddels af en nu kan er met de bubblewrap gestempeld worden aan de onderkant van het hekje.




Nog wat lichter groen gestempeld voor de blaadjes en met de BSR voet met de zigzagsteek de rest van het groen aangebracht.  Daarna knoopjessteken met roze en groengeel borduurgaren voor de bloemknoppen.


Tenslotte een lapje geverfd met  roze zijdeverf en er kleine rondjes uitgeknipt, die weer worden vastgezet met een hartje van zigzag steken.





Dat zigzaggen beviel me wel dus nog maar een paar bosranden genaaid.



Uiteindelijk is dit het resultaat. 




Op de Quiltexpo in Beaujolais was ik erg gecharmeerd van het werk van Juliette Eckel.
Ze was erg open over haar gebruikte materialen en en raadde me Gilders Paste aan.
Wat googelen leverde me bij Amazon deze potjes op die gisteren binnenkwamen: antiek goud en Afrikaans brons. Je kunt het met je vinger op de stof smeren en is snel droog.
Op de tekening op internet leek het of het grote potjes waren, dus ik was wat verbaasd om deze kleine "schoensmeer"- doosjes te ontvangen. Maar voorlopig heb ik er vast genoeg aan.
Even uitgeprobeerd op een restje wit gequilt stof....


en een heel klein beetje uitgesmeerd over een geborduurd lapje roeststof.
Ik ga het vast vaker gebruiken.



3 comments:

  1. Schattig die blommetjes! Het is weer een heel eigen landschap
    . De " schoensmeer " die je laat zien ken ik als Treasure gold en heb dat een jaar of tien geleden gekocht voor wat toen in was, servettendecoupage. Nu zag ik het ook bij Mijn Eigen, in geweldige kleuren. Daar heet het Inca Gold. kijk eens op hun site onder de naam mixend media.
    Wat zijn er toch veel leuke materialen hé!

    ReplyDelete
  2. Een beetje van jezelf en een beetje van Gilda! Het is ook een mooi boek met leuke en relatief simpele technieken!

    ReplyDelete