My Blog List

Tuesday, May 6, 2014

WEER HARD AAN HET WERK

Het is alsof ik de afgelopen 9 dagen ook vakantie heb gehad, maar nu is het dan tijd om weer hard aan het werk te gaan, temeer omdat we half juni weer naar Nederland gaan.
Er kwam een verzoekje voor aan aantal dikke dames.
Dus daar eerst maar eens mee aan het werk. 
Ik raak helemaal enthousiast als ik de verfkwast weer in mijn hand heb en produceer er meteen acht. Nou ja meteen, ik ben er wel even mee bezig.







Met Nienke heb ik op de Ann Johnston manier nog een lapje tot een harmonica gevouwen en er in een bestekbakje twee verschillende kleuren groen op gegoten.
Het ziet er uit als een groene brij,







maar levert een prachtig resultaat op.




Nog een lapje in wat restantjes verf in een jampotje



en als deze groene lap uit het potje komt ben ik helemaal blij. 
Het doet helemaal denken aan het tropische regenwoud waar we vorige week doorheen wandelden.
Het is alsof je door de boomvarens naar de blauwe lucht kijkt.





Voor het wandkleed waar ik nu aan moet beginnen wil ik nog wat variatie in groene lappen hebben.
Of is de verfkoorts van Nienke op me overgeslagen?
Dit keer nog eens met de ijsblokjesmethode


en nog maar een schaal.


Het levert tenslotte deze lappen op.
Niet het groen wat ik bedoelde, maar ze komen vast een keer van pas.


En nog twee.




Intussen maak ik een ontwerp voor het nieuwe wandkleed.
De opdrachtgever is een dahliakweker, maar is ook erg gek op onze tropische bloemen.
Het zal dus een mix worden.
Eerst even spelen op de computer om een dahlia arrangement te krijgen.



Vervolgens een van de dahlia's tekenen op in water oplosbaar vlies, op stof leggen en doorstikken.


Het vlies eraf wassen, plakkatoen erachter en dan mag ik weer verven.




Nummer twee op dezelfde manier maar dan op een geverfd lapje.



Uiteindelijk blijft er van de oorspronkelijke kleur niet zoveel meer over.



Maar het levert een tweede bloem op.
Nog vijf te gaan.
Ik heb er lol in.

3 comments:

  1. Nienke heeft zo te zien haar wervelwind achtergelaten bij jou, geniet ervan. Mooie lappen en dahlia's.
    http://quiltaart.blogspot.nl

    ReplyDelete
  2. Haha, ik zit hier hardop te lachen, wat een productie Els!! En zo mooi!!! Niet alleen de geverfde lappen, ook de dahlia's, goed bezig! Wat zal dat ook mooi kleuren bij al die groene varianten, we wachten het rustig af terwijl jij doorwervelt!

    ReplyDelete
  3. Nou, dit is weer hard werken! Leuke dikke dames,en mooie verflappen. De dahlia's zijn prachtig!

    ReplyDelete