My Blog List

Tuesday, June 24, 2014

TENTOONSTELLING JACKIE HOWARD



Rode maan


Afgelopen zaterdag was ik uitgenodigd om met een aantal enthousiaste, in textiel geïnteresseerde  dames in Elburg te gaan lunchen en daarna de tentoonstelling van Jackie Howard te gaan bezoeken in Museum Sjoel.
Deze tentoonstelling is echt een aanrader. Bovendien is Elburg een gezellig Hanze-stadje met leuke winkeltjes en terrasjes.

Van Jackie Howard zijn er  t/m 10 september ruim 20 grote doeken te bezichtigen.
Haar textielkunst is geïnspireerd op de natuur, maar vaak ook ontleend aan de Joods-Christelijke cultuur.
Het is werkelijk prachtig werk dat opvalt door het 3D karakter en een intens kleurgebruik met vaak Hebreeuwse letters, teksten en symbolen.
Haar materiaalgebruik bestaat o.a. uit tyvek, synthetisch en geschept papier, acryl, boombast, lutrador en polyesthervlies.

Ik was er erg van onder de indruk.

Als extraatje is er dan nog de gratis, rijk geïllustreerde kijkwijzer.




Megilla- de rol van Esther




Soekot




Onderbreking - Sjabbat




Manna




De tentoonstelling wordt nog even nabesproken.


Gisteren kreeg ik bericht dat er in de Daily Herald Weekender van St. Maarten een artikel was verschenen over mijn deelname en de deelname van onze Fifteen by Fifteen groep aan de Textiel Expo in Beaujolais.
Hieronder de verwijzing ernaar in Saba-news nl.


Els Mommers exhibited in French Art Textile Expo
Published on June 21, 2014

The Daily Herald Weekender writes that resident artist, Els Mommers-Bruijnzeels, participated and exhibited her work in the 5th annual edition of the International Art Textile Expo in Beaujolais, held this April in Ville de France sur Salon, France (http://www.quiltexpobeaujolais.com/).

4 comments:

  1. Een schitterende expositie' blij dat ik er was tijdens de heenreis naar Groningen, en genoten van het gezellige stadje. Hier ga ik zeker nog eens heen!

    ReplyDelete
  2. Dat zier er goed uit!
    Zal ook eens kijken.Ik heb 21 jaar in Elburg gewoond dus weet er nog wel de weg.

    ReplyDelete
  3. Was een zeer inspirerende middag. Leuk je ook weer gezien en gesproken te hebben. Wie weet krijgen we nog de kans op een herhaling.

    ReplyDelete
  4. What a wonderful exhibit!! I particularly would love to see "Shabbat" and "Manna" close up. Wow!

    ReplyDelete