My Blog List

Monday, September 15, 2014

NOG MEER VISSEN


Het gaat lekker met mijn vissen. Ik wil graag een vierluik maken met deze koppen dus houd ik ze een beetje in dezelfde stijl. Ik heb wel gepoogd om hem nu wat vriendelijker te laten kijken.



Het koraal is dit keer opgebracht met een hersenkoraal sjabloon en acrylverf.
Daaroverheen een laagje rode organza met een blauwe weerschijn.
Het blauw is verrassingerwijs gaan overheersen. 



Op de foto is helaas niet te zien dat het water is overdekt met een laagje glitter tule.
Dit om de glinstering in het water uit te beelden.



Koraaldetail


Ik wil nog wel even vermelden dat ik werk via de methode van Susan Carlson.
Al een hele poos geleden ben ik geïnspireerd geraakt door haar boek "Serendipity Quilts" en heb naar aanleiding daarvan toen mijn eerste vis gemaakt.


Alle onderdelen worden uitgeknipt en zonder vlieseline met plak op een ondergrond van ongebleekte katoen vastgezet.

Ik denk dat ik nu eindelijk tevreden ben over zijn mond bestaande uit een geverfd lapje en bijgewerkt met inktense potloden.



 Sinds die allereerste vis ben ik altijd op zoek naar lapjes waarvan onderdelen kunnen worden uitgeknipt voor vinnen en versiering rond de ogen.
Ik was dus blij met deze vondst.






Voor de bovenste vin een lapje gevonden dat is gemaakt met de gelliplate.
Eroverheen geschilderd met paars....


... en rood.




Intussen is hij uit de katoen geknipt en op een turquoise ondergrond geplakt. Vervolgens een koraaltak opgebracht met puffpasta en roze embossingpoeder. 
Zo meteen mag daar de heatgun overheen en kan hij verder afgewerkt worden.
Tenslotte komt er tule over de vis en  kan het quilten beginnen.

Heb bedacht dat het breken van de naalden misschien kan komen vanwege de plak. Eerder heb ik daar echter geen problemen mee gehad.We zullen zien hoe het vandaag gaat.

3 comments:

  1. Het wordt een heel aquarium. Heel mooi gedaan en je bent zo snel.

    ReplyDelete
  2. Prachtig, ook de vis met de botoxlippen, ha ha.
    En wat goed om die speciale stof te gebruiken!
    Ik ga dat boek ook eens bekijken.

    ReplyDelete
  3. Ha, te gek ! die bloem bij dat oog ...

    ReplyDelete