My Blog List

Monday, January 19, 2015

NOG MEER VERFRESULTATEN

Aangezien ik nog steeds niet helemaal blij ben met de met procion geverfde achterkant voor de nieuwe schildpad-quilt toch besloten om het eens op een andere manier te proberen.
Dit keer acrylverf verdund met veel water.
Kleuren: bright aqua green, brilliant blue, light blue violet en een heel klein beetje geel.
Ik had nog een stukje commercieel gedrukte stof liggen dat als voorbeeld kon dienen.


Aangezien ik inmiddels zowat door mijn witte stof heen ben heb ik voor de onder- en bovenlaag stukken witte katoen van een oud Ikea dekbed gebruikt.





Dat heeft een mooie structuur en ik hoop dat daar wat van doorkomt op de middelste twee lagen.
Alle vier lagen zijn flink natgemaakt.


Nu het geverfd is mag het een nachtje op tafel blijven liggen,
zodat de verf er goed doorheen kan trekken.




Dit is het resultaat de volgende dag. De toplaag.



De tweede laag al iets minder donker


De kleur wordt langzaam lichter


Maar ook de vierde laag is bruikbaar.

Nu begin ik erg te twijfelen of ik lap no. 2  ga gebruiken. De "Ikea" lappen komen niet in aanmerking want daar komt het quilten niet op uit.
Vind het werken voor een bestelling altijd erg moeilijk en vraag me nu af of ik niet twee schildpadden zal maken zodat er gekozen kan worden.



Ik moet mezelf echt even hard toespreken dat er ook aan de gevraagde landschapjes gewerkt moet worden.
Enfin de start is gemaakt.


en deze drie hoeven alleen nog maar "aangekleed" te worden.

Hup... aan het werk.







3 comments:

  1. Het zijn prachtige lappen geworden Els en waar oude lappen al niet goed voor zijn.

    ReplyDelete
  2. Prachtige "luchten" moeilijk om een keuze te maken. Ook je landschapjes worden heel fraai , nog even doorbijten!

    ReplyDelete
  3. Mooie landschapjes.

    Wordt de stof niet te hard met de (verdunde) acryl ?????

    ReplyDelete