My Blog List

Wednesday, March 30, 2016

DAGJE MET MARY LYNN en START CHIFFON LANDSCHAP

Mary Lynn was weer enkele weken op het eiland en wilde graag nog een dagje bij me in mijn atelier komen werken. Ze had diverse onafgewerkte projecten van de vorige keren dat ze hier was en daar wilde ze mee aan de slag.
De vis, die nog op witte katoen geplakt zat, moest een passende ondergrond krijgen en daarna
met tule en free motion quilting worden vastgezet.


Even het resultaat overzien.


Ze is er erg blij mee en is van plan de achtergrond thuis af te maken.



Daarna zelf aan de slag.
Ik wil voor mijn vertrek volgende week dinsdag nog een laatste landschap afleveren bij de galerie.
Aangezien er nog een heleboel kleine stukjes geknipte chiffon liggen van vorige projecten, wordt het een confetti-quilt à la Susan Carlson.
Voor het thema van deze maand van de 15x15 had ik een aantal lappen geverfd en één daarvan kan mooi gebruikt worden als ondergrond.


Canvas eronder,  chiffon eroverheen en meanderen maar.
De horizonlijn is een zoompje van de chiffon lap.


Diverse kleuren blauwe chiffon voor de zee en een berg aan de horizon..


Groen en geel voor de eerste stukjes land en een extra berg erbij.
Een lapje chiffon overheen en weer doorstikken.




Een oud chiffon sjaaltje levert de boomstammen en de takken voor de kruinen worden machinaal geborduurd...


Voor de ondergrond wat donkere restanten stof. Ook daar komen straks weer stukjes chiffon overheen.


De Sabaanse huizen mogen niet ontbreken en links komt er nog een boom bij.

Ik ben er nog lang niet, maar de eerste aanzet is er.

Wordt dus vervolgd.


Op de dinsdagochtend aan de Cove Bay begonnen met het schilderen van een van onze boomkikkers op stof. Die zal moeten wachten tot ik terugkom.

1 comment:

  1. Ook weer een heel mooi plaatje Els, leuk met die chiffon en ik vind je bomen heel knap. En lekker samen met iemand gewerkt, met een mooi resultaat.

    ReplyDelete