My Blog List

Saturday, April 30, 2016

PATCHWORK QUILTDAGEN RIJSWIJK

Alvorens naar Frankrijk te vertrekken, heb ik de eerste dagen van mijn verblijf in Nederland, even een ware inhaalslag gepleegd om het gebrek aan tentoonstelling- en museabezoeken van de afgelopen maanden te compenseren.

Eerst naar de Broodfabriek in Rijswijk, waar enkele bekenden exposeerden tijdens de Patchwork Quiltdagen.



Altijd plezierig om Rita Dijkstra enthousiast over haar werk te horen vertellen.

Hierboven " Organic"


"Bellen in het water"




Ook leuk om van Corinne van Zandbeek uitleg over haar werk te krijgen.

Deze "Bloemen uit Corsica" doen me denken aan de  "Trumpet tree" in onze tuin..



.. en haar "Kameleon" aan onze leguanen.



Van dit werk uit haar nieuwste serie heb ik helaas vergeten de naam te noteren.



Jantje Kupers-de Roo bracht met haar "Wit erfgoed" 
nostalgische gevoelens naar mijn moeders beddenlakens naar boven.
Helaas was het wit op wit, ook vanwege de belichting, erg moeilijk te fotograferen en heb ik het bij
enkele details moeten laten.



Tenslotte nog "Dots" van Marianne Knops.

Daarna snel naar het Haags Gemeentemuseum voor de Karel Appel tentoonstelling, maar dat bewaar ik voor morgen.

Wel wil ik hier nog even, om het voor mezelf vast te houden, een paar plaatjes van het ontstaan van "Reinaldo" plaatsen.


De originele foto van mijn eerste tocht naar de Kuna Indianen van de San Blas eilanden in 1994.
Reinaldo, die me later nog vaak heeft begeleid op mijn mola inkoop tochten, staat hier op de uitkijk om het koraal te ontwijken.



Deze foto overgenomen op doorzichtig papier en in Nederland laten uitvergroten.



Uiteindelijk resultaat..



en nog een klein detail.


3 comments:

  1. Fijn, dat je toch foto's maakte in Rijswijk. Was ik helemaal vergeten. Er was mooi werk te zien.
    Den Haag staat voor Dinsdag op ons lijstje. We kunnen nog net Karel Appel zien, maar ook Toorop en werk van Gustav Klimt . Een beroemd werk uit Wenen .
    Ik ben erg benieuwd !

    ReplyDelete
  2. 'Reinaldo' is a beautiful piece, Els! And I am also very taken with the white-on-white work, as I too have in mind to do a piece with my mother's linens. Thank you!

    ReplyDelete