My Blog List

Monday, May 30, 2016

HET HEEFT EVEN GEDUURD

Het heeft even geduurd voordat ik weer wat heb om hier te laten zien.
Toch ben ik hard bezig geweest.
 Het thema Architecture moest af voor de Fifteen by Fifteen groep aangezien dat ingestuurd moet zijn als we in Israel zitten. Dat kan ik hier dus pas in augustus laten zien.
Bovendien had het Quiltersgilde aldaar gehoord dat wij van plan waren hun land te bezoeken en kreeg ik de vraag om een eendaagse workshop te komen geven.
Ook daar ging nog aardig wat voorbereiding in zitten.
Nu probeer ik nog wat laatste dingen voor de galerie te maken voordat we a.s. maandag voor twee maanden van het eiland vertrekken.



Eerst een sjabloon gemaakt van een stukje Sabaans "gingerbread" en op stof geprint.
Veel huizen hier zijn versierd met dit prachtige houtsnijwerk.
Daarna een typische stenen muur geschilderd.
De naad van de twee stukken lucht moet worden weggewerkt en daar gaat die boom mooi voor zorgen.



Een kolibrie op stof geschilderd  en erop geappliqueerd.
 Hele kleine groene stukjes borduurgaren onder chiffon  zorgen voor het bladerdak en de rode knoopjessteken voor wat besjes. 
Afm. 20 x 30 cm
8" x 12"



Intussen vliegen de vogels af en aan. Onze woonkamer lijkt af en toe wel een volière.
's Morgens al heel vroeg vliegen  ze via het open raam de slaapkamer binnen om daar te gaan nestelen en in een onbewaakt ogenblik is er boven op de kast in de woonkamer een nestje verschenen. Ik denk echter niet dat er eitjes in komen.




Wel zijn er buiten in een nest twee jonge duiven uitgekomen.


Deze leguaan is volgens mij inmiddels te oud om nog voor jongen te zorgen


Maar de foto van zijn kop kan ik misschien nog wel eens gebruiken.




Intussen kwam ik op Facebook nog een foto tegen van mijn "Saba reef" quilt op de tentoonstelling in Taiwan. Die tentoonstelling is sinds gisteren afgelopen, maar het schijnt dat de quilts nog naar een andere locatie gaan. Het zal dus nog wel even duren voordat ik mijn werk terugzie.










2 comments:

  1. Een heel sfeervol stukje Saba voor de galerie! Wat bijzonder om naar Israël te gaan en een workshop te geven daar.En helemaal te gek, dat nestje in huis!En die engerds brr...
    Heel apart om je quilt daar in Thailand te zien hangen.

    ReplyDelete
  2. Een heel sfeervol stukje Saba voor de galerie! Wat bijzonder om naar Israël te gaan en een workshop te geven daar.En helemaal te gek, dat nestje in huis!En die engerds brr...
    Heel apart om je quilt daar in Thailand te zien hangen.

    ReplyDelete