My Blog List

Sunday, July 17, 2016

ISRAEL 4: NAZARETH en het MEER VAN GALILEA

Vanuit Shefayim gaan we met een sherut (gedeelde taxi) naar Nazareth.


We worden voor ons hotel in de oude stad afgezet.


Er is een prachtige binnenplaats.




Snel even de souk opzoeken, want
vanwege het Islamitische suikerfeest gaat alles een aantal dagen dicht.
Het merendeel van de bevolking van Nazareth is moslim.


Nog een laatste tafeltje biedt wat koopwaar aan...


maar dan is echt alles gesloten.
In deze straatjes zou de jonge Jezus dus hebben rondgelopen.


Een slager heeft nog wat versierde karkassen buiten hangen


Niet alleen de achterkant maar ook de voorkant is van plastic bloemen voorzien.



En dan komen we bij de moderne Basiliek van de "Aankondiging",


de kerk van  "Maria Boodschap".


Voor de galerij rondom de kerk hebben veel landen een prachtig mozaïek geschonken.


Historische ontmoeting tussen de kerkleiders van de Katholieke en Grieks-Orthodoxe kerk


Altaar en


plaats van de 'Aankondiging'.


De kerk heeft een prachtige koepel.



Vanuit Nazareth gaan we met een taxi naar het meer van Galilea,


maar eerst bezoeken we Kana, de plek waar water in wijn zou zijn veranderd.


Het altaar is versierd met grote kruiken.


Het meer van Galilea


Met vissersnetten zoals in Jezus tijd.





Ruïnes van het huis van Petrus



en de stad waar Jezus de laatste drie jaren van zijn leven zou hebben doorgebracht





en tenslotte de plaats in de Jordaan waar Jezus door Johannes de Doper gedoopt zou zijn.

Morgen onze laatste statie: Jeruzalem.




4 comments:

  1. Wat een bijzondere plaatsen hebben jullie bezocht. Als katholiek opgevoed spreekt me dat erg aan . Soms twijfel je aan de waarheid , maar evengoed is het geweldig om hier alles te bekijken!
    Prachtig om dit te kunnen zien.

    ReplyDelete
  2. Ik heb als kind genoten van de mooie verhalen uit de bijbel en vind ze trouwens nog steeds mooi. Hoe bijzonder is het dan dat al die plaatsen vandaag de dag nog steeds bestaan en ze te mogen bezoeken.

    ReplyDelete
  3. O Els wat geniet ik van je reisverslag. Ook mijn zusjes zijn in. Israël geweest waardoor ik toen en nu ook weer een beetje mee reis. Bijzonder vind ik ook hoe quilten ons verbindt

    ReplyDelete
  4. Even een inhaalslag gemaakt. Je bent weer heerlijk op reis zie ik.
    Leuk bij het Gilde van Israël geweest om een workshop te geven en nu genieten van al het moois dat Nazareth te bieden heeft. Lijk me prachtig om dat allemaal te kunnen bekijken.

    ReplyDelete