My Blog List

Thursday, October 12, 2017

ZOEKTOCHT

Ik heb al eerder laten zien dat ik bezig ben geweest met citroensap, wat ik schroeide met het strijkijzer.



Daar kwam o.a. deze lap uit.



En ik borduurde er met bruin splijtgaren deze moeder met kinderen op.



Van een andere schroeilap maakte ik dit tafereeltje.




Daarna aan de slag met de koffiepads.
Hier spuit ik er nog wat extra water op, omdat het in de zon snel droogt.



Er komt al wat tekening.


Nu mogen de pads er af.


De lap was dubbelgevouwen, met dit als resultaat.


Dit keer heb ik de pads even in een badje van aangelengde groene acrylverf gelegd.



Daarna er nog eens overheen gespoten met acrylic shimmer spray


Dat ziet er meteen weer heel anders uit.


En dan begint de zoektocht.


Een stukje met goud beschilderde tyvek aangebracht



Zo zit alles nu voorlopig vastgespeld.



Het geborduurde portretje wat ik al eerder hier heb laten zien is inmiddels op een stuk kant bevestigd.
Een stukje trouwjapon van een vriendin deed daarvoor dienst.
Er omheen als rand een lijst van de koffiepad stof.



Bij dit portretje een wat groter kantje en dit keer op een lap met wat minder tekening.



Nu eens kijken of ik ook wat met de koffiepads zelf kan doen.
De koffie is er voorzichtig uitgehaald.
Een deel wit en een ander deel met goud beschilderd.



Hier met modpodge wat stukjes krantenpapier opgeplakt.




Met een creditkaart wat strepen zwarte acrylverf aangebracht.



Of toch maar met wat kleur gaan werken?



Maar wat doe je er dan mee. Dit in elk geval niet....


......en ook hier ben ik niet blij mee.

Ik zoek verder.






7 comments:

  1. Wat een leuke experimenten, het is voor je lezers een hele workshop geworden. Dank je wel voor het werken met alledaagse materialen.

    ReplyDelete
  2. Er zitten heel interessante stukken bij! Vooral dat vastgespelde werkje, maar al zoekende kom je een heel eind. Maar ook je borduurtjes vind ik echt mooi!

    ReplyDelete
  3. Els ik ben zwaar onder de indruk!Wat een leuk werk is dit!

    ReplyDelete
  4. Prachtig Els, rustig experimenteren en zoeken en zulke mooie stukjes zitten er al tussen, ook de geborduurde figuurtjes, heel mooi en het vertelt zoveel...

    ReplyDelete
  5. Wat een mooie figuurtjes heb je geborduurd. Ook je andere werk is heel apart en origineel. Leuk om te lezen en misschien zelf ook eens te doen.

    ReplyDelete
  6. Wat heb je toch een talent! Dat je met eigenlijk "niets" zulke prachtige dingen kan maken. Zeer geslaagd!

    ReplyDelete