My Blog List

Sunday, July 15, 2018

SABA LANDSCHAP GROEN

Ik was al van plan om nog een tweede landschap voor de galerie in Windwardside te maken. Maar toen ik hoorde dat het eerste landschap meteen verkocht was, was er wat meer haast geboden.
Na stevig doorwerken heb ik het afgelopen week kunnen afleveren.
Helaas doen de foto's er niet voldoende recht aan. De donkere boven- en onder-rand komen  in het echt minder prominent naar voren. 
Ik vrees dat ik aan een nieuw fototoestel toe ben.


De afmeting is :
66 x 81 cm
26" x 30".
Deze foto is gemaakt zoals het aan de muur hangt, maar omdat er dan weinig van de textuur te zien is ook nog even plat op de tafel gefotografeerd.


Helaas kon het er toen niet helemaal op;  het geeft een idee van het quilten, vooral van de randen.
Hieronder  maar weer eens het hele proces.



Lucht en water van zelfgeverfde stoffen voor de bovenkant.
Aan de onderkant kies ik dit keer voor wat strand.



Wat mohair garen voor de vloedlijn.


De voetstappen en de steentjes zijn commerciële stofjes.



Dan wat grijze organza eroverheen om het geheel een wat waterig effect te geven.



Ik vind nog een lapje wat ik geschroeid heb met citroensap.
Dat komt mooi van pas voor een rots in het water.
Van de stenen stof knip ik nog wat losse steentjes die hier en daar met vliesofix op het strand worden gestreken.


Om de rots heen wat angelina voor het opspattende water,



Daarna nog wat bijgewerkt met inktense potloden....



......en wat schelpjes complementeren het geheel.



Dan komen de groene heuvels aan bod.



Aan de onderkant komt er nog blauwe glitter-organza overheen en nog een stukje turquoise organza.


Nu eens kijken hoe het in de lijst staat.



Het water quilt ik met zilver metallic garen...


en rondom de schelpjes komen zilveren bubbeltjes



Ook nu weer een Sabaans muurtje, dat ik eerst op zwart vilt heb gemaakt, zodat het er een beetje bovenop komt te liggen.



De stenen rondom met donkergrijs garen geaccentueerd en machinaal wat planten erop geborduurd.



Dan komt de palmboom aan de beurt.
Daaroverheen is met bruin, groen en geel garen machinaal geborduurd.



Ook nu komen de inktense potloden er aan te pas om de kokosnoten wat meer kleur te geven en wat zwarte schaduw tussen de palmbladeren aan te brengen.


De huisjes mogen niet ontbreken en met groen lont worden daarnaast wat bomen aangebracht.



In eerste instantie was ik van plan om eenzelfde maat te maken als mijn vorige landschap, zodat ze naast elkaar in de galerie konden hangen.
Nu dat echter zo snel verkocht is, besluit ik om deze toch maar wat groter te maken en van een rand te voorzien.



De helft van de rand is inmiddels doorgequilt.
Omdat het middendeel nu wat naar voren komt besteed ik nog een dag om dat met de hand nog wat meer door te quilten.



Tenslotte op een raamwerk gespannen.


Plotseling krijg ik een bezoeker.
Hij staat heel nieuwsgierig te kijken naar wat ik aan het doen ben.
Maar op dit bezoek zit ik toch niet echt te wachten, dus maar weer gauw de "bush" ingejaagd.


4 comments:

  1. Hè, bij jou is alles tenminste GROEN (wordt hier al maar geler !)
    HA, die "gast" kan je beter kwijt dan rijk zijn : straks begint ie aan een stapel lapjes !!!!!!!

    ReplyDelete
  2. Hier is het ook droog Els, maar gelukkig valt er heel af en toe een buitje dat het een beetje groen houdt. En om nou gele....landschappen te maken!!!

    ReplyDelete
  3. Dit keer weer een heel ander bijzonder landschap! Gelukkig geen geel zoals hier er alles uitziet. Mooi werk, wat natuurlijk meteen wordt verkocht!

    ReplyDelete
  4. Prachtig weer Els, vooral de waterlijn komt heel goed uit. Leuk om het hele proces weer te zien.

    ReplyDelete