My Blog List

Thursday, August 16, 2018

JUDY'S KIKKER 2

Zoals beloofd weer een update over Judy's kikker.


In het ontwerp had ik dit blad niet opgenomen, maar omdat ik de kikker wat te hoog in het vlak vond komen moest er even een extra blaadje voor hem worden gecreƫerd zodat hij wat kon zakken.
Over dit blad mistyfuse (soort plakvlieseline) gestreken waardoor er wat tekening in komt.


Hier voelt hij zich wel op thuis denk ik.


Dan verder het blad invullen.....


... met wat verschillende van vliezofix voorziene vormen en kleuren.



Ik vrees dat dit teveel wordt....



Eens kijken hoe het eruit ziet met de kikkers erop .... en dan er eerst maar een nachtje over slapen. 
Ik loop echt even vast. Een poosje afstand nemen helpt dan vaak.



De nerven maar eens rustig met de hand vastzetten.



Het grote bruine vlak in de rechter hoek heb ik inmiddels weg gehaald, de rest wat verschoven en  over het gele stukje eveneens wat zwarte mistyfuse gestreken.
Nu ben ik wel tevreden, wordt alles vastgestreken en kan er een tussenvulling en achterkant worden aangebracht zodat er gequilt kan worden. 
Aangezien we enkele dagen in Sint Maarten zijn geweest is er wat vertraging opgetreden, maar nu kan ik weer full speed aan de gang.
Als je goed kijkt is er al met een krijtlijntje een eerste nerf te zien als aanzet voor het quilten.
Hoop snel wat meer resultaat te kunnen laten zien.

1 comment:

  1. Inderdaad is het met veranderingen beter ! Soms moet je er wat langer overdoen, om tot een goed resultaat te komen. Succes!

    ReplyDelete