My Blog List

Monday, August 27, 2018

JUDY''S KIKKER 4

Toen werd het tijd om aan de kikkers te beginnen.


Tyvek geverfd in bruin, oranje en verschillende kleuren goud metallic...



...en gekrompen met het strijkijzer.
Het is toch meer gekrompen dan verwacht....


....dus nog maar een stuk geverfd.



Het levert steeds weer een andere kleur en structuur op.



De kikker op patroonpapier overgetrokken...



...en de eerste deeltjes uitgeknipt.



Daarna getekend op ongebleekte katoen..



...en stukje voor stukje opgespeld.



Als alles naar tevredenheid vastzit kan hij machinaal 
met een festonsteek met doorzichtig nijlongaren op de katoen worden vastgezet.



Dan komen de ogen aan de beurt.
Zwarte puff pasta met een paletmes op zwarte katoen gesmeerd...




...en met de heatgun is er al snel reliƫf.




Tenslotte ingesmeerd met wat gouden gilding pasta.



Het eerste oog is klaar.
Om de ogen vast te zetten op de kikker gaat er bij het opnaaien 
op de quilt nog zwarte tule overheen.
.


Toch ben ik niet tevreden met dit kleintje.
Hij heeft naar mijn mening een gehandicapt linker pootje.



Even een foto van gemaakt en in Photoshop wat bijgetekend.
 Nu ben ik wel tevreden.
Dan mag het oude pootje weer losgetornd worden.
Daar word ik zo langzamerhand expert in.



Zo vind ik hem beter.



Dan is hij eindelijk klaar.
Liggend op tafel gefotografeerd komt het free motion quilten beter tot zijn recht.



En zo ziet hij eruit als hij aan de muur hangt.
Afm. 75 x 55 cm.
Ik hoop dat Judy er blij mee is.

8 comments:

  1. Prachtig, hij komt echt tot leven!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel Maya. Het blijft puzzelen en priegelen, maar ik ben nu blij met het resultaat.

      Delete
  2. Dank je wel voor de opbouw van de kikker, veel priegelwerk maar het resultaat is mooi

    ReplyDelete
  3. Dankjewel Mia. Het was inderdaad gepriegel, maar uiteindelijk ben ik nu wel tevreden.

    ReplyDelete
  4. Alweer een geweldig project klaar! Super zoals je steeds de werkwijze aanpast en verbetert. Daar kunnen wij ook van meeprofiteren! Wat zullen ze er blij mee zijn!

    ReplyDelete
  5. iiieeee JA ! tyvek heeft zo een willetje van zichzelf !!!
    Prachtig kikkervelletje geworden trouwens !

    ReplyDelete
  6. Wat een geweldige technieken, die ogen zijn zo mooi!

    ReplyDelete