My Blog List

Wednesday, September 19, 2018

NOG MEER KLEINE LANDSCHAPJES

Ondanks het laagseizoen blijkt er toch alweer behoefte te zijn aan nieuwe kleine landschapjes.
Dus maar meteen aan het werk.


De basis is weer gelegd.....


... en wordt opgevrolijkt met wat tropische flora.



Het volgende stadium zijn de Sabaanse witte huizen met hun rode daken.
De witte katoen is inmiddels van vliesofix voorzien, maar regelmatig heb ik de verkeerde kant te pakken en zit er eentje aan mijn kleine strijkijzertje geplakt.


De rode daken zijn altijd een ongelooflijk gepriegel.


Nu mogen de ramen en deuren er met een textielstift op worden getekend en omlijnd met een dunne zwarte marker.




Met een machinale festonsteek worden de randen nog even afgewerkt en dan gaan ze in een passe-partout en worden ze ingelijst.




Klaar!


Bij het afleveren in de galerie ben ik blij verrast om mijn chiffon landschap mooi tussen mijn vissen te zien hangen. De blauwe rand blijkt nu een goede keuze.




Intussen ook weer even een ochtendje met Heleen en Susan, "negatief" schilderen uitgeprobeerd.
Dit is mijn resultaat.




En hier staan alle drie de werken te drogen.

Nu wordt het toch tijd om me weer te gaan buigen over het thema "Vierkanten" dat eind van deze maand voor de Fifteen club moet worden ingestuurd.
Het is een hele "struggle" en ik kom er niet echt uit, vandaar dat ik het steeds weer terzijde leg,




1 comment:

  1. Erg leuk die minilandschapjes! Maar wat een werk die huisjes!
    Je schilderijen vind ik ook heel apart!

    ReplyDelete