My Blog List

Wednesday, December 5, 2018

KRALEN VAN STOF EN TYVEK

In het verleden ben ik al eens bezig geweest met het maken van kralen van stof.
Toen ik in Houston een ochtend-workshop van Lynda MH Faires zag aangekondigd besloot ik me daar voor in te schrijven om hopelijk wat tips en nieuwe ideeën op te doen.



Het eerste resultaat.


Het is al een hele verzameling en ik raak erg enthousiast .



Thuis gekomen maak ik er dan ook meteen een ketting van.



's Middags nam ik deel aan een workshop van Melody Crust over het werken met kleine kraaltjes 
en daar leerde ik bovenstaande tip: klem een stukje stof tussen een borduurring en strooi daar de kraaltjes op die je wilt verwerken. 
Geen problemen meer met wegspringende kraaltjes.



Inmiddels ben ik enthousiast aan de slag geweest met nieuwe kralen, die ik versier met kleine kraaltjes....



Met boven- en onderstaande resultaten.



De reden dat ik meteen zo fanatiek aan het werk ging was bovendien omdat de dame uit de US, die enkele maanden geleden mijn zijden sjaals heeft gekocht om cadeau te geven, me een e-mail stuurde om te zeggen dat de presentjes erg waren gewaardeerd en nu vroeg of ik nog andere 
dingen had om cadeau te geven.
Toen ik ze de foto's stuurde van de kettingen was ze meteen enthousiast.
De bruine viel af, maar ze wil er totaal 6, dus mag ik weer aan de slag. Gelukkig hoeven ze voorlopig nog niet te worden afgeleverd. 



Een kaartje eraan om duidelijk te maken dat het handwerk is.



ik wilde ook nog even wat tyvek kralen uitproberen.
Deze heb ik gevernist met  multi-coat- glans.



Ook nog een andere kleur uitgeprobeerd, maar ik ben toch enthousiaster over de stoffen kralen.

Intussen was het alweer de laatste van de maand waarop het werkstuk voor de FifteenbyFifteen groep online moest staan en liep mijn Elizabeth Barton online cursus af, waarvoor het werkstuk ook voor het einde van de maand af moest.
Het is allemaal net op het nippertje gelukt en daar zal ik de volgende blogs aan wijden.
Intussen alweer hard aan het werk om nieuw werk voor de galerie te maken, want daar was bijna alles verkocht. 
Kortom nog steeds geen tijd om achter de geraniums te gaan zitten.


1 comment:

  1. Super kralen! Wat een variëteit aan mogelijkheden voor bewerking. Wat ik me afvraag , heeft de folie ook een bijzonder doel?

    ReplyDelete