My Blog List

Friday, March 15, 2019

WORKSHOP GRAFFITY-MUUR met INE

Al een poosje geleden kreeg ik van Ine uit Nederland bericht dat ze weer een weekje naar Saba kwam en dat ze het leuk zou vinden om een dagje bij mij in de studio aan de gang te gaan.
Enkele jaren geleden was ze ook al twee keer geweest.
Dit keer koos ze voor mijn workshop Graffity-muur met de "wortel" figuren.


Dit is haar eindwerkstuk.
Jammer genoeg heb ik vergeten foto's te maken toen Ine de "wortel"figuren aan het schilderen was.
Eerst uiteraard op papier geoefend en daarna op met gesso ingesmeerde stof de mens figuren geschilderd.
Vlieseline erachter gestreken, uitgeknipt en met een perslap op de gestempelde lap gestreken.


Met gelmedium zijn er eerst wat kleine gescheurde stukjes krantenpapier op de stof geplakt en 
daarna kan er gestempeld worden met allerlei sjablonen, bubbeltjes-plastic etc.


Met wat waterverf nog wat extra kleur  aangebracht.


En als de figuren erop zitten kan er gequilt worden met een meandersteek.
Het is de eerste keer, maar na wat oefenen lukt het uitstekend.....


.... en kan ze hem vol trots laten fotograferen.
De rand afwerking gaat thuis gebeuren.


Intussen ben ik zelf bezig met wat voorbereidend werk voor het thema "Verval" dat eind deze maand klaar moet zijn.
Met een dik meelpapje een roestlap en een break down lap  ingesmeerd....


... die na het drogen, geverfd zijn en gestreken voordat ze in het water gaan om de meel eraf te halen.
Het resultaat mag ik pas over twee weken laten zien.

3 comments:

  1. Een heel fraai resultaat , kan ook haast niet anders met zo'n docente!
    En heel benieuwd ben ik naar het werk "verval"?

    ReplyDelete
  2. De wortelmensen zien er mooi uit, maar spannend als je het bloem eraf hebt geweekt. Ben benieuwd

    ReplyDelete