My Blog List

Sunday, April 21, 2019

CHIFFON SABA LANDSCHAP

Op de allereerste plaats wil ik iedereen die dit blog vandaag leest een Fijne Pasen wensen.

Na de workshop vorige week, snel aan het werk gegaan om nu eindelijk de galerie weer van wat nieuw werk te voorzien.
Ik vind het altijd leuk om een landschap van kleine stukjes chiffon te maken.



Op een blauwe lap eerst een laag chiffon met de meandersteek vastgenaaid en daarna diverse slierten lucht van organza aangebracht en met een laagje chiffon eroverheen vastgezet.


Daarna een eiland gemaakt in de verte en verschillend gekleurde blauwe chiffonstukjes voor de zee.
Als die zijn vastgezet komt er een donker stukje stof als bodembedekking met daaroverheen weer wat groene en gekleurde stukjes.


De ondergrond is klaar.....


..... en de eerste boomstammen worden gevouwen van wat zeventiger jaren chiffon sjaaltjes.
(Doen nog steeds dienst Hennie!)



Boomtakken genaaid,  huisjes gemaakt....


.....en nog wat bootjes toegevoegd.
Dan wordt alles rijkelijk voorzien van heel klein geknipte stukjes borduurgaren om boomkruinen en begroeiing te verbeelden.
Ook daaroverheen uiteraard weer chiffon vastgezet met meandersteek. 


Nog wat details



Nu kan er een rand omheen gemaakt worden.


Ik kies voor een mooie kleur blauw en quilt deze rand door met een bladmotief.


Opgespannen op een frame is de afmeting:
72 x 56 cm
28" x 22"


Een echtpaar uit Maine heeft al diverse werken van me gekocht en was nu erg geïnteresseerd in mijn Mexicaanse kikkers.
Nadat ik er in eerste instantie geen afstand van wilde doen, heb ik toch maar besloten om hem te verkopen.



Wel fijn om te weten dat hij een goed thuis heeft gevonden.
Aan sommig werk ben je emotioneel toch meer gehecht.

2 comments:

  1. wat ben je toch een bezige bij....en daarbij nog prachtig werk ook...!

    ReplyDelete
  2. Een bijzonder resultaat geeft het met chiffon, ook nu weer een pracht landschap! Geweldig de belangstelling voor je werk. Wel even slikken om afstand te doen van dit fraaie werk!

    ReplyDelete