My Blog List

Tuesday, April 9, 2019

SABA TROPISCH RIF : Toast & Textiles

Nu alle logées zijn vertrokken wordt het toch echt hoog tijd om weer hard aan het werk te gaan. 
Eerst maar eens voorbereidingen treffen voor de nieuwe Toast&Textiles die ik a.s. zondag weer mag geven in het Juliana's hotel.
Ik wil dit keer een koraalrif laten maken op een klein canvas.


Met de logées is ook een hele grote pot puffpasta van de firma Zijdelings meegekomen.
Aangezien er weinig tijd is om de puffpasta in 2 uurtjes te verven en te laten drogen deed iemand me het idee aan de hand om de puffpasta vooraf van een kleurtje te voorzien.
Gelukkig had ik nog een heleboel lege potjes staan. Helaas roest in ons klimaat alles, dus ook de dekseltjes, maar geen nood, met wat groene acrylverf zien die er binnen de kortste keren weer wat toonbaar uit.
Inmiddels heb ik 10 potjes met verschillende kleuren acryl- en stofverf gemengde puffpasta


Op zwarte lutrador met een paletmes wat verschillende kleurtjes van deze pasta aangebracht.


De ondergrond krijgt ook aardig wat kleur mee....


...... en als ik daar met de heatgun overheen ga, krijgen zelfs deze restanten pasta op het papier relief.
Wie weet komt dat wel weer eens in een collage van pas.


De lutrador is inmiddels ook verhit, in stukken geknipt of gescheurd en het canvas voorzien van een blauw kleurtje.
Nu kan er met de verschillende stukjes een koraalrif worden opgebouwd.
Alles wordt vastgeplakt met gel medium.


Nog een tweede voorbeeld.

 

In de twee uren die er voor de workshop staan is er geen tijd om visjes te schilderen.
Gelukkig heb ik nog wat stof met visjes in huis en komt de bestelde vissenstof van E-quilter op tijd binnen.
Ook de uitgeknipte visjes worden er met gelmedium opgeplakt....


...en zelfs een koraaltak van stof.
Mocht er iemand bij zijn die thuis liever visjes schildert op het canvas kan dat natuurlijk ook.




Intussen kwamen er ook nog wat belangstellende bezoekers kijken in mijn atelier en zij wilden graag wat molatasjes en een pannenlap hebben van molita's die ter plekke uitgezocht werden.
Die dus nog snel even gemaakt.



Ze waren erg enthousiast over mijn koffiepad quilts die in mijn kleine galerie thuis hingen en 
kwamen de volgende dag terug om deze twee te kopen.



Altijd heel erg fijn om te ondervinden dat je werk een nieuwe eigenaar heeft gekregen die er blij mee is.


2 comments:

  1. alweer een geweldig idee en ontwerp voor de workshop! Fijn dat de puffpasta goed gekleurd kon worden. bij mij pufft het dan minder....
    En ook weer twee mooie werken en tasjes verkocht, goede zaken gedaan!

    ReplyDelete
  2. Wat een goed idee om de puff voor te kleuren het resultaat de koralen is prachtig. En die koffie pads doen het werk goed net als de molawerken.

    ReplyDelete