My Blog List

Friday, April 12, 2019

WORKSHOP MET MARY LYNN

Mary Lynn en haar man zijn weer even op het eiland en gewoonte getrouw wil ze dan graag weer een 
workshop met wat nieuwe technieken bij me volgen.
Dit keer was ze enthousiast over mijn Deuren quilts en wilde ze graag een deur omgeven met bougainvillea uitproberen.


De deur is inmiddels klaar en al op een ondergrond genaaid.


Nu even bekijken waar de potten met bloemen moeten komen.



Intussen flink wat borduurgaren heel fijn geknipt en de bloempotten erop genaaid.
Het groen erop gestrooid...



....en de bloemen. 
Tule erover......


en alles met een meander free motion steek vastnaaien.


Tenslotte mag de tule  rondom voorzichtig worden weggeknipt.


De onder- en bovenbalk gaat ze er thuis met de hand opnaaien en de rest machinaal doorquilten.



Het was weer een gezellige ochtend en Mary Lynn is blij met haar resultaat.

Op de achtergrond de onderwater quilt waar ik in januari al mee ben begonnen.
Er moeten eerst nog wat landschappen komen voor de galerie en dan hoop ik, voor dat de volgende
 logées komen, er eindelijk weer eens wat verder aan te kunnen werken.
Het is meestal niet mijn gewoonte om iets zo lang onder handen te hebben.

No comments:

Post a Comment