My Blog List

Monday, April 15, 2019

WORKSHOP TOAST & TEXTILES: Lutrador KORAALRIF

Gistermiddag was het alweer tijd om, in het kader van Toast&Textiles, de workshop KORAALRIf van lutrador te geven bij Juliana's hotel.
Helaas waren er enkele last minute afzeggingen, maar de groep van 6 die overbleef was al snel zeer enthousiast aan het werk.


Eerst het aangeleverde canvas beschilderen.


Toch maar even de schort aan.



Vorige keer had ik beloofd een foto te laten zien van de
Toast&Textiles  schorten met logo, die het hotel speciaal voor mijn workshops heeft laten maken.



Nu kan de lutrador met puffpasta, die ik vooraf van een kleurtje had voorzien,  met een paletmes worden ingesmeerd.
Er wordt uiteraard ook gretig gebruik gemaakt van het "Toast" gedeelte van de workshop.
Het hotel voorziet ons bovendien van heerlijke hapjes.


De lutrodor wordt met de heatgun bewerkt en al snel is men zeer positief verbaasd over de reacties van de puffpasta.


Ook Mary Lynn is weer van de partij.


Als alle koraalstukken met gel medium op het canvas zijn aangebracht, is het tijd om visjes en
en nog wat koraalstukjes uit de aangeleverde stof te knippen.


Zoeken naar een goed plekje voor de vis.



Geconcentreerd bezig.


"Ben ik hier tevreden mee?" Een laatste keurende blik....



..... en dan mag er een foto worden gemaakt met de resultaten.



Bianca heeft een erg mooie koraalstructuur gemaakt en wilde dolgraag een schildpad erbij.
Gelukkig had ik net afgelopen week de stof van Equilter binnengekregen waarbij een stukje schildpad stof.

 

Barbara


Sophie


Mary Lynn

De witte vlekken op de foto's is gelmedium die nog niet helemaal droog is.



 Corrie...



... en Patricia is zo trots op haar resultaat dat ze er zelf mee op de foto mag.

Nu weer iets nieuws bedenken voor over 4 weken.



4 comments:

  1. Delightful pieces, everyone! But Els, I think I like that photo of you in your apron best. Your smile says it all!

    ReplyDelete
  2. ook dit keer weer heel verrassende resultaten! Wat een prachtig effect toch van de puffpasta en lutrador! Eer voor de juf!!!

    ReplyDelete
  3. Ik wou, oh ja ik wou ook wel een tripje naar het zonnige oord om mee te kunnen doen met zo iets moois. Resultaten zijn geweldig.

    ReplyDelete