My Blog List

Sunday, May 5, 2019

ROEST en EXPERIMENT

De afgelopen week druk bezig geweest met het thema Horizon voor de FifteenbyFifteen groep. Dat mag ik echter nog niet laten zien.
Wat ik al wel kan laten zien is het begin van de voorbereidingen voor de nieuwe workshop a.s. zondag in Tropic's Cafe van het Juliana hotel, waar ik elke 4 weken  een workshop mag geven.
Zoals ik al eerder zei blijft het een uitdaging om iets te vinden wat in twee uurtjes klaar kan zijn en waar geen naaimachine aan te pas komt.
Dit keer wil ik mijn workshop Graffity muur met "wortelfiguren" doen.



Om de achtergrond lappen alvast wat tekening te geven wrijf ik wat acrylic wax op sjablonen en 
bestrooi deze was daarna met wat roestpoeder.
Daarna ingespoten met een mengsel van half azijn en half water en een nachtje laten broeien in plastic...




..... gaf deze 7 resultaten....


..... en nog 5 groene achtergronden.




Op Hannie's blog had ik laatst gezien dat ze op lutrador kraaltjes in puffpasta had gelegd en die verhit.
Dat leek me een mooie aanvulling voor mijn onderwater quilt die ik al sinds januari onderhanden
 heb, maar die nog steeds niet erg opschiet.


Het geeft een leuk resultaat en past prima bij de rest van het koraal.



Ook deze is bruikbaar.
Wel kwam ik tot de ontdekking dat de ietsje grotere kraaltjes beter tot zijn recht komen dan de hele kleintjes.


Intussen ben ik op onze wekelijkse Cove Bay- ochtend koraal, vissen en aan waterschildpad aan het verven op met gesso ingesmeerde stof.


Met dit uitzicht erbij gaat het prima lukken.


1 comment:

  1. Een apart experiment met het roestpoeder! Mooi resultaat.
    Ook de puffpasta met kraaltjes is erg mooi gelukt, zeker in combinatie met de tyvek! Inderdaad werkt het met iets grotere kraaltjes goed.
    Ben benieuwd naar je workshop?

    ReplyDelete