My Blog List

Tuesday, July 9, 2019

JACKIE HOWARD - ELBURG

Blij verrast was ik toen ik een poosje geleden een berichtje kreeg dat Jackie Howard weer exposeerde in De Sjoel in Elburg onder de titel: "Sjier HaSjiriem-Hooglied Verbeeld"

Ik ben al jaren erg gecharmeerd van haar werk en heb al twee maal een workshop bij haar gevolgd in Putten. 

Haar kleurrijke werk is samengesteld uit vezels, vliezen en verf en zoals zij zelf zegt zoekt zij daarmee naar diepere lagen en verrassingen en wil ze in haar werk eer betonen aan het Joodse volk.



"Hartkamer"



"Het wijnhuis"



"Het huis van mijn moeder"



"In de rotskloof"



"Sjomer Jisrael"


"Ik sliep maar mijn hart waakte"
Ik zie in dit werk ook een verwijzing naar Klimt.



detail


"Verwachting"



"My own personal garden"



"Let your love grow"


Tevens worden prachtige bronzen beelden tentoongesteld van de beeldhouwer
Feico Hajonides.

Ook hij heeft vanuit zijn persoonlijke beleving het Hooglied verbeeld.


"Verbonden"



"Dynamiek van de liefde" 


En dan kan ik het toch nooit laten om nog wat plaatjes te schieten in het prachtige dorpje Elburg.












Als je dit figuurtje ziet ingelegd in een stoep verwacht je toch dat op dit adres een schilder heeft gewoond.


Dan beginnen mijn handen toch te jeuken om zelf weer eens aan de slag te gaan.
Met de in Elburg gekochte verftubes en wat koffiepads ga ik eens kijken waar dat toe kan leiden.



Het eerste resultaat geeft nog niet zoveel inspiratie.



Van deze tweede serie wordt ik al wat blijer..


Bij de derde serie strooi ik wat zout in de natte verf.


Hoewel het niet goed op de foto te zien is heeft het zout toch aardig ingewerkt op de verf.
Intussen ben ik al aan het borduren geslagen.
Waar het toe gaat leiden is ook voor mezelf nog een verrassing, maar er is weer een begin gemaakt.



Tot slot nog even onze  prachtige bloeiende Annabelle struik.


2 comments:

  1. Ook ik ben een bewonderaar van Jackies werk , jammer dat ik er niet heen kan!
    Ook weer een leuk experiment met de koffiepads!
    En mooi de Annabelles !

    ReplyDelete
  2. Leuke tt, bedankt voor het delen. De koffiepads volg ik met belangstelling !

    ReplyDelete