My Blog List

Tuesday, August 13, 2019

DE LAATSTE DAGEN IN NEDERLAND/ ELBURG-KALENBERG-AMSTERDAM

Zo langzamerhand loopt onze tijd in Nederland ten einde.
Nog even profiteren van wat tentoonstellingen.


Met Greetje ga ik nogmaals naar Elburg voor de tentoonstelling van Jackie Howard.
Ik heb daar al een blogje aan gewijd dus even nog een collage met wat details.


                                     

Daarna neemt Greetje me mee naar Kalenberg.
Een klein toeristisch dorpje midden in Nationaal park de Weerribben.
Het is echt genieten.


We bezoeken daar een prachtige galerie, waar helaas binnen geen foto's mochten worden genomen.
Even wat beelden van het vrolijke buitengebeuren.




Enkele dagen later is Amsterdam aan de beurt waar Jacqueline me vergezelt.
Ik wilde graag naar het Moco museum bij het Museumplein waar o.a. werk van Banksy
wordt geëxposeerd.
Het overtrof echt onze verwachtingen en was het enige tijd wachten om binnen te komen zeker de moeite waard.
Hieronder een klein overzicht.
Hij zet je vaak op het verkeerde been. 
Zijn werk is doorgaans pacifistisch, antikapitalistisch,
tegen de gevestigde orde en voor de vrijheid (wikipedia)





Jezus aan het kruis met boodschappentassen.





Er was echter ook ander werk te bewonderen.


Jean-Michel Basquiat.
Ik was in de jaren tachtig een bewonderaar van zijn werk.


Kaws "Untitled"


Os Gemeos: "The long way home"



Daniel Arsham: Elastic Walls: "Hidden figure"
Ook Jacqueline kan het zeer waarderen.


"Falling clock"



Ter afsluiting nog naar de Nieuwe Kerk in Amsterdam
met het graf van Michiel de Ruyter.
Ook dit was een geweldige dag.



Dan wordt het echt tijd om vooruit te kijken.
A.s. zondag heb ik op Saba alweer een workshop voor Toast & Textiles en daar moet tijdig voor worden geadverteerd.
Het is behelpen geblazen met het weinige materiaal dat ik heb, maar met wat puffpasta, lutrador en een föhn lukt het om wat koraalvormen te produceren........


... waar nog wat kraaltjes in zijn aangebracht....


... en die vervolgens worden geschilderd.


Ik schilder nog wat vissen op met gesso ingesmeerd stof en
uiteindelijk leidt het tot 2 canvassen van 26 x 30 cm die als voorbeeld kunnen dienen.


Nu maar hopen dat er voldoende belangstelling is.



Veel visite levert ook veel koffiepads op die
tussen de bedrijven door nog op wat lappen zijn gelegd,
die van een kleurtje zijn voorzien.


Dit gaat hopelijk tot een hele nieuwe serie leiden zodra we weer thuis zijn.
Morgenochtend vertrekken we naar Schiphol en hopen dezelfde dag nog op Saba te landen.

2 comments:

  1. Ik kan me voorstellen dat je na zoveel indrukken en exposities ook weer naar huis verlangt ! Watt heb je veel moois gezien, en ook nog tijd gevonden om je workshops voor te bereiden. Super!!

    ReplyDelete