My Blog List

Wednesday, August 28, 2019

SABA KORAALRIF

Na de workshop van vorige week wordt het toch echt tijd om mijn eigen koraalrif weer 
eens ter hand te nemen.
Al in januari had ik deze aan de galerie beloofd en was er vol enthousiasme aan begonnen.
Helaas bleek er steeds weer iets anders dat voorrang had en bleef hij op mijn 
prikbord hangen.



Het eerste (lutrador met puffpasta) koraal wordt met monofilament garen op de zelfgeverfde ondergrond vastgenaaid.
Eerst heb ik deze echter voorzien van tussenvulling en een achtergrondlap.



De basis is gelegd en zit vast.




Bij de vissenstof die ik voor de workshop heb gebruikt zit ook een lap met daarop een hele grote zwerm vissen.
Die knip ik uit en speld er blauwe organza overheen.



Voor onze vakantie had ik op de Cove-Bay ochtenden al heel veel vissen en koraal op met gesso bewerkte stof geschilderd.
Deze zijn van vliesofix voorzien en kunnen nu uitgeknipt worden. 



Op het prikbord hangen nog heel veel stukjes tyvek, lutrador en verhitte organza die nu
als aanvulling op het koraal worden gebruikt.



Over het geheel komt regenboogorganza.
Het waaierkoraal dat ik er onder heb gelegd neemt daardoor een mooi kleurtje aan.



 "Elkhorn" koraal.


Hier is duidelijk de regenboogorganza te zien,
 met alvast een verdwaalde schildpad erop gespeld.


Nog meer geverfd koraal....


... en bekerspons met een zeester.


Pijpkoraal



Nu is het de beurt aan de vissen.

Ik ben nog lang niet klaar. maar er zit nu eindelijk schot in.

Wordt dus, hopelijk snel, vervolgd.


1 comment:

  1. Wat knap, om een heel koraalrif te schilderen! De opbouw ziet er al goed uit, een hele klus nog om alles te groeperen. Maar dat gaat je zeker ook lukken....succes!

    ReplyDelete