My Blog List

Monday, November 25, 2019

BLAUWE TULP VERVOLG

 De afgelopen week heel hard aan het werk geweest.
Mijn naaimachine heeft overuren gemaakt, maar het is gelukt om tot een eindresultaat te komen.

Eerst verder bij waar ik in het vorige blog ben gebleven.
Op deze manier hou ik ook voor mezelf een overzicht van het proces.


De grote tulp zit vastgespeld en het begin van de knop is er.


Alles zit nu met spelden vast....


... en heel voorzichtig zet ik met kleine druppeltjes plak alle stukjes voorlopig even vast....


..... zodat de spelden er uit kunnen.


De enorme puinhoop op mijn tafel eerst maar eens opruimen....



...zodat ik op de tafel de stof voor de achterkant kan uitleggen met daarop de tussenvulling.
Spannend of alles blijft zitten als ik de tulp van het prikbord haal.


                                                

Dat is gelukkig goed gegaan en nu worden alle stukjes met een hele kleine festonsteek machinaal met doorzichtig nijlongaren vastgezet.



De klus is geklaard.....


... en het free motion quilten kan beginnen.
Iets waar ik altijd veel plezier aan beleef.
Behalve aan het instoppen met de hand van alles draad-eindjes....


...maar ook daar komt tenslotte een eind aan.



De achtergrond vind ik echter te wit, daar toch maar heel voorzichtig een kleurtje op aanbrengen.
Heel lang gezocht voor ik eindelijk een juiste kleur had gemengd van acrylic metallic verf, 
stofverf en textielmedium.



Dan kan het verven beginnen.
Een hele klus.



Ook alle randjes moeten afzonderlijk worden bijgewerkt.


Wanneer ik de volgende ochtend weer in mijn atelier kom, ben ik niet tevreden.
De verf heeft niet voldoende gedekt.


Dus nog maar een keer erover heen.


Met dit als uiteindelijk resultaat.
Hij is nog niet afgewerkt, maar daar wil ik mee wachten tot ik ook de andere van deze serie klaar heb, zodat alles dezelfde maat heeft. Die zal ongeveer 110 x 75 cm bedragen
Inmiddels al gestart met de voorbereidingen voor nummer twee, maar dat laat ik pas over een paar dagen zien.




6 comments:

  1. In één woord, schitterend!Vooral je kleurgebruik in de tulp ,contrast en het fraaie quiltwerk. En dat in zo'n groot formaat.
    Petje af!

    ReplyDelete
  2. Mooi om zo het maakproces te kunnen/mogen volgen .

    ReplyDelete
  3. Heerlijk zo'n groot werk ...
    (maar ik begrijp dat er nog meer moeten komen !)

    ReplyDelete