My Blog List

Saturday, November 9, 2019

MEDIUM LANDSCHAP: TROPISCH SABA

 Nu de workshop voorbij is 
en ik deze week ook het quiltje voor het thema Muziek
 van de Fifiteen by Fifteen groep heb afgemaakt werd het toch eindelijk tijd om me weer eens op landschappen te storten. Even geleden heb ik hier al laten zien dat ik een eerste aanzet heb gemaakt.
Er was al vraag naar,  dus nu maar  flink doorwerken.


Laagje voor laagje wordt het opgebouwd....


... en het is steeds weer zoeken naar de juiste kleur, 
waarvan er soms uiteindelijk maar een heel klein stukje zichtbaar is.



De ondergrond is klaar.
Even kijken hoe het eruit ziet in een passe-partout.
Nu kan ik beginnen met de invulling van het landschap.



Een palmboom krijgt gestalte....


... en uiteindelijk is dit het resultaat.
Het groene vlak onder is nog opgevuld met wat met de hand geborduurde bloemetjes.


Nu mag hij in een lijst van 30 x 40 cm.

Ik ben al bezig met nummer twee, dus die hoop ik een dezer dagen ook hier te laten zien.


Aangezien ik binnenkort aan een serie hele grote tulpen quilts wil beginnen, ben ik op onze schilder-ochtenden op de Cove Bay, alvast bezig met wat kleine canvassen om inspiratie op te doen.
Verrast was ik om gisteren op de radio te horen dat Nederland voor een tulpenlogo heeft gekozen om zichzelf te promoten.
Ik ga dus met de tijd mee haha.

3 comments:

  1. Ik kan me voorstellen dat er altijd vraag zal blijven voor die geweldige landschappen van je.ze zijn en blijven boeien.ook kleuren spelen hierin een belangrijke rol.warm en volledig op elkaar afgestemd.

    ReplyDelete
  2. Knap hoor om steeds weer een ander landschap te bedenken, met steeds andere kleuren. Nu een bijzonder kleurtje voor de palmboom! Ook dit zal zeker snel worden verkocht!

    ReplyDelete