My Blog List

Sunday, November 17, 2019

START TULP

 Zoals ik al in mijn vorige blog aangaf ben ik inmiddels hard aan het werk gegaan.


Een fotokopie van een van mijn op de I pad bewerkte foto's van vlakken voorzien...


... en die vlakken allemaal een nummer gegeven wat overeen gaat komen met de kleur toonwaarde van de te gebruiken stoffen.


Ik had de fotocopie al van vierkantjes voorzien om de tekening op die manier met de hand te kunnen vergroten toen mijn buurvrouw binnenkwam en heel lief aanbood om de tekening te scannen en op de juiste grootte uit te printen.



Een half uurtje later kon ik alle A-4 tjes al aan elkaar plakken...


..... en onder mijn lap witte katoen spelden.


Toen werd het tijd om de te gebruiken stoffen uit te gaan zoeken.
Alles keurig op toonwaarde uitgezocht en de stapeltjes voorzien van de nummers op het ontwerp


Het eerste onderdeel is overgetrokken....


.... uitgeknipt en daarna op karton overgenomen en weer uitgeknipt.


Stof eronder en de naden met stijfsel om het karton strijken.


Het begin is er.


En na enkele uurtjes alweer een stapje verder.


De kleine stukjes voor de schaduw worden van Steam-A-seam voorzien...


......uitgeknipt...


.... en op de grotere onderdelen geplakt.


Het vordert gestaag....


... en dit is het resultaat na twee dagen heel hard doorwerken.


Het licht wordt minder en dus tijd om naar boven te gaan....


..... om daar nog even van de zonsondergang te genieten.



Inmiddels komt de zon alweer op....


... en passeert op zee een regenbui ons eiland zonder hier wat hoognodig regenwater
te laten vallen.


Onze bougainvillea bloeit echter, ondanks de droogte, dat het een lust is.





8 comments:

  1. Oh ik als tulpenliefhebber vind deze een topper, prachtig zoals je beschrijft hoe het proces gaat. Hoe groot wordt deze?

    ReplyDelete
  2. Een pracht ontwerp! Hoe krijg je het karton er weer achteruit?
    en inderdaad een hele klus om het ontwerp op te bouwen!

    ReplyDelete
  3. Schitterende zonsondergang! Wat het vergroten betreft, doe ik met Picasa, gaat ook zo snel met A 4tjes .

    ReplyDelete
  4. I admire your tenacity. That's a painstaking process, but the results are sure to be wonderful!

    ReplyDelete
  5. Deze tulp wordt groots. En zelfde vraag zls Hannie.

    ReplyDelete
  6. Wat wordt de tulp mooi. Fijn dat je uitlegt hoe je hele proces gaat.

    ReplyDelete
  7. Mooi project Els, spannend ook.

    ReplyDelete