My Blog List

Sunday, January 19, 2020

GEVERFDE TULP

Na de geslaagde workshop van afgelopen zondag
 was het hoog tijd om me weer op mijn derde tulp te storten.


Hij is inmiddels geverfd en van waterdruppels voorzien en er kan nu dus gequilt worden.
Het is altijd een hele klus om de juiste kleur garen te vinden.



Het vordert gestaag en dat is duidelijk te zien op de achterkant.



Als ik hem liggend fotografeer is het quiltwerk beter te zien....



Maar hangend komen de druppels beter tot zijn recht.

Met het afwerken van de quilts wacht ik nog tot de hele serie klaar is en ik ze  (hopelijk) allemaal dezelfde maat kan geven.




Nog enkele details






De details lijken bijna op abstracte quilts



Intussen passeerden gisteren ook de deelnemers aan de Sabaanse triatlon ons huis en 
mocht ik hun van drinken voorzien.
Het is een ongelooflijke prestatie waar ik mijn petje voor af neem.
Eerst 800 m. zwemmen in een ruige zee, daarna 7 km heuvelopwaarts fietsen met een hellingspercentage van meer dan 40% ( soms moet men afstappen en een stuk naast de fiets omhoog lopen) en vervolgens 7 km door de jungle met ook alweer een behoorlijk stijgings- en dalingspercentage. Kortom een ware krachttoer.
Ik hou het maar bij quilten in mijn atelier!!


4 comments:

  1. En wat wordt dit mooi.... prachtige /krachtige kleuren heb je weer gebruikt, daar hou ik van.

    ReplyDelete
  2. Heel mooi Els, en wat een prachtige waterdruppels weer
    Het wordt een geweldige serie, hoeveel ga je er in totaal maken?

    ReplyDelete
  3. Met prachtige waterdruppels. Laat je ze ook in Nederland zien?

    ReplyDelete
  4. Prachtig van kleur en waterdruppels, ik zou ze wel in het echt willen zien!

    ReplyDelete