My Blog List

Monday, February 24, 2020

MOZAIEK TULP

 Ik heb nog maar een paar weken tijd, dus ga in sneltijd verder met de volgende tulp in de serie.
Dit keer wil ik een tulp in een zelf geverfd landschap plaatsen.


Setacolor pebeo transparant verf aangevuld met water.


Twee, enigszins nat gemaakte, lappen katoen op elkaar gelegd en schilderen maar.


Na de lucht begin ik vanaf de onderkant met groen en geel naar boven te werken.....


Klaar.....



.... om te drogen.


Ik wil dit keer een mozaïek tulp maken.
Er komen heel veel restjes aan te pas....


.... die ik allemaal naast elkaar op vliesofix strijk en....


...er daarna  allerlei vormpjes van knip, die over elkaar op een lap stof worden gestreken.
Hieruit wordt de stengel geknipt die vervolgens ook weer op vliesofix wordt gestreken.


Het begin is er weer.


Nu lapjes voor de knop bij elkaar gezocht ...


... en ook weer op een ondergrond gestreken.



Het lijkt al wat, maar ik ben niet tevreden met de kleur.


Zeker niet als ik aan de tweede bloem ben begonnen en het papieren patroon eraf haal.


Na een nachtje slapen besluit ik tot 1 bloem over te gaan.


Als alles is vastgespeld wordt de bloem op de ondergrond gestreken en daarna nog met een vochtige lap geperst.


Dan kan het quilten beginnen.


Uiteindelijk resultaat.
Dit formaat zal afgewerkt ook weer ongeveer 110 x 80 cm zijn.



Er is nog verf over. Weggooien is natuurlijk zonde, dus ik verf nog wat restanten stof en wat verschillende diktes garen.


Deze komen t.z.t. vast weer van pas in mijn landschapsquilts.
Nu eerst verder met de volgende tulp.
Ik lijk inmiddels zo ongeveer vastgeplakt te zitten aan mijn naaimachine, maar de tijd dringt.

6 comments:

  1. Super! Weer heel anders door de techniek ,en prachtige achtergrond! Een leuke techniek, die ik op je blog zag, en al enkele malen toepaste! Dank.....

    ReplyDelete
  2. Deze 1 tulp is heel sterk. Dank je weer voor het mee kijken.

    ReplyDelete
  3. ik ben sprakeloos, dank je wel voor een inkijkje in jou keuken!

    ReplyDelete