My Blog List

Saturday, February 15, 2020

ZWART WITTE TULP AF

Heel even een kleine update.
De zwart-witte tulp is af.


Het was spannend on het laatste witte deel van mijn papieren patroon weg te halen.
Daarna konden alle onderdelen met een klein druppeltje plak worden vastgeplakt.
Deze tulp is in "raw-edge" appliqué .....



.....en voordat ik ga quilten komt over de hele tulp een laag zwarte organza.


De tulp is gequilt en de overtollige organza weggeknipt en dan kan de zwarte voeringstof worden gequilt.



Dit is het uiteindelijke resultaat.
Het extra blad onderin heb ik weggehaald,  
maar zolang de randen niet zijn afgewerkt blijf ik twijfelen.
Nog maar even laten rusten.
Intussen al hard bezig aan no. 5.

3 comments:

  1. Mooi....enne zwarte tulpen zijn zeldzaam...!

    ReplyDelete
  2. Welke kleur je ook hebt gebruikt de tulpen zijn geweldig maar de laatste lijkt mij door de beperking van de zwart/wit toch moeilijk maar wel heel mooi

    ReplyDelete
  3. Ook nu weer een fraai resultaat! maar niet gemakkelijk in
    zwart wit....

    ReplyDelete