My Blog List

Wednesday, February 5, 2020

ZWART WITTE TULP

Al een poosje ben ik bezig met tulp no.4.
Het wordt ditmaal een zwart-witte tulp


Ik gebruik hetzelfde ontwerp dat ik voor mijn geverfde tulp heb gebruikt en speld het op een ondergrond van  zwarte voeringstof.


Ik knip steeds delen uit het patroon en bevestig op die plek een zwart/wit stofje.
Al gauw merk ik dat ik met de uitgezochte stofjes te weinig variƫteit kan aanbrengen.....


... en ga ik met spons....


... en sjablonen aan de gang om wat meer keuze te hebben.


Dit is het resultaat....


... en ik vervang een aantal stofjes waar ik niet tevreden over ben. 


Voor de donkere stukken ga ik met witte acrylverf op zwarte stof stempelen......


..... met wat verschillende materialen.


Dit geeft, m.i., een beter resultaat.....


.... maar ik heb toch nog wat meer diversiteit nodig.


Dus nog maar een lap gemaakt.



Nu begint er schot in te komen.


Er zijn ook kleine zilveren accenten toegevoegd, maar dat is moeilijk te zien op de foto.


Voorlopig is er nog voldoende keuze voor het eindresultaat.



Intussen staat er ook een workshop voor a.s. zondag in het hotel op het programma.
Ik wil graag het organza landschap herhalen en maak nog een nieuw voorbeeld op een wat groter canvas van 30x40 cm.


Helemaal tevreden ben ik niet, maar er is te weinig tijd om nog eens opnieuw te beginnen en het is een goed voorbeeld om op een paar fouten te wijzen zoals o.a. de rechte lijn rechts onder het midden.



Dit is nog een van de voorbeelden van de vorige keer.

De resultaten zal ik hier volgende week laten zien.

2 comments:

  1. Wordt een heel bijzondere tulp!
    En van de nood een deugd maken, met het landschap...
    Succes voor zondag !

    ReplyDelete
  2. Those landscapes are so lovely, els! :-) I am sure the workshop will go well. As for the tulip...how unique to do it in black & white with your own printed fabric. Of course, now I am wondering what effect you'd get if you printed your own coloured fabric in a similar way -- say, all reds or all yellows...

    ReplyDelete