My Blog List

Tuesday, March 31, 2020

P= PARROTFISH

Onze Fifteen by Fifteen maart challenge is inmiddels gepubliceerd op fifteen quilts.com
en dus mag ik mijn bijdrage nu hier nu ook laten zien.
Vorige keer heb ik al verteld dat we dit jaar met letters werken. Elke twee maanden maken we allemaal een quiltje waarvan het thema begint met de bewuste letter.
De letter waar we nu mee aan de slag gingen was de P.
Aangezien ik er een serie van wilde maken, die de mooie onderwaterwereld toont die ons eiland omringt, kwam ik al snel uit bij de Parrot fish.


Met dit als resultaat.


Op onze Cove Bay schilder ochtenden ben ik eerst begonnen met het verven van deze vis op 
canvas.



Daarna op zijde geschilderd....



.......uitgeknipt en "steam-A-seam" eronder gestreken.



Intussen al wat koraal verzameld voor op de bodem en kijken waar de vis het beste past.



Het koraal bestaat ook dit keer weer uit vliezen, tyvek, 
lutrador met puffpasta en lutrador bewerkt met transfer verf.
Met textielverf schilder ik er nog wat koraal bij.




Daarna gaat er over de bodem een opengewerkte synthetische blauwe glitterstof en
over het water een blauwe organza.
Daar bevestig ik ook nog wat slierten van de glitterstof.



De vis met een kleine festonsteek met monofilament 
garen vastgezet en met  groen en geel synthetisch 
garen accenten aangebracht. 
Voor de schubben weer monofilament garen gebruikt.




Tenslotte een uit tyvek geknipte P opgenaaid en de rest van de naam machinaal geborduurd.



Als alles tenslotte gequilt is kan ik hem op maat snijden en "blokken" zodat hij mooi vlak wordt.



Op deze details zijn nog even stukjes van de planten van zelfgeverfde boombast te zien.



Nu op naar de letter C voor eind Mei.
Het ontwerp is inmiddels al klaar.

3 comments:

  1. Een prachtige vis, geweldig zoals je kunt schilderen! De kleuren en het koraal helemaal tropisch. Het quiltwerk is zelfs aan de achterkant heel mooi. Weer een kunstwerkje!

    ReplyDelete