My Blog List

Sunday, March 1, 2020

VOORLOPIG LAATSTE TULP

Het is me gelukt om nog net voor de visite vandaag arriveert 
mijn voorlopig laatste tulp af te krijgen.
Dit keer is het een eigen foto van een tulp, die ik in diverse apps op de iPad heb bewerkt 
en vervolgens op satijn zijde heb laten afdrukken bij Spoonflower.


Samen met tussenvulling en achterkant alles vastgezet met spelden en 
daarna nog helemaal doorgeregen. Ik hoopte daarmee het schuin trekken 
van de vorige tulp op satijn zijde te kunnen voorkomen



Het begin is er weer....






De tulpen zijn gequilt...


... alsook het blad en tenslotte de achtergrond.


Ondanks het rijgen is ook deze weer behoorlijk scheef getrokken en moet dus 
aardig worden bijgesneden.



Maar uiteindelijk is er toch dit zeer kleurrijk resultaat.
Afm. 103 x 73 cm
40" x 29"



Ik heb met deze serie diverse mogelijkheden en technieken van art-quilten willen laten zien.
Hier nog even op een collage alle zeven samengevat.
Van links naar rechts:
Blauwe tulp: Patchwork/piecing techniek.
Bruine tulp genaakt van tyvek
Gekleurde tulp met druppels; "Wholecloth" Geschilderd op achtergrond.
Zwart-wit tulp: voor het meerendeel zelf bedrukte stof en "raw edge applique" vastgezet met druppeltjes plak en tule.
Mozaiek tulp: Tulp van restjes stof op zelfgeverfde achtergrond en vastgezet met vliesofix.
Tulp afgedrukt op satijn zijde van een zelfgeschilderd aquarel bewerkt met "threadpainting" en "free motion quilting".
Tulp afgedrukt op satijn zijde van eigen bewerkte foto op iPad.
De volledige beschrijving  van elke tulp is te lezen in mijn voorgaande blogs.

Deze serie is bedoeld voor de Biennale Internationale d'Art de Textile die in april in Beaujolais, Frankrijk gaat plaats vinden.

Ik heb nog een aantal andere ideeën, maar daar kom ik voorlopig niet aan toe.
Nu eerst gaan genieten van de visite en proberen tussendoor nog even de letter P voor de FifteenbyFifteen groep te maken.

4 comments:

  1. Wat prachtig de kleuren van de zijden tulp! een zeer mooie serie.
    Geweldig leuk ook om al deze verschillende technieken toe te passen.... Ik wens je veel succes binnenkort in Frankrijk!

    ReplyDelete
  2. Succes op je expositie en het was leuk om de blogs te volgen.

    ReplyDelete
  3. Oh wat zijn ze mooi geworden zo bij elkaar.

    ReplyDelete