My Blog List

Monday, October 5, 2020

HELICONIA'S. Thema "TUIN" voor de Saqa Europe en Middle-East groep

 Voor de maand september was de uitdaging voor de Saqa "Europa en Midden Oosten groep" 

het thema TUIN.

Onze palmbomen kunnen wel een blaadje missen.

Dat wordt met een mix van groene en turquoise verf ingesmeerd.



Bij mijn met ijsblokjes geverfde lappen vind ik een mooi groen exemplaar, 
wat als ondergrond kan dienen.



Het geverfde blad erop, een stuk flanel eroverheen en even goed aandrukken met de roller.....



..... geeft dit resultaat.
Ik denk erover om er organza overheen te doen om een wat  dromeriger effect te krijgen.
Even kijken wat de verschillende kleuren doen. Links is lichtgroene organza en rechts
lichtblauwe.
Uiteindelijk zie ik daar toch vanaf.



Ik blijf een groot liefhebber van de heliconia, die hier volop groeit.
Op een met gesso ingesmeerde lap, ga ik ze schilderen.



Ook een hangende heliconia.
Dan mag de schaar erin.....


...en even de lay-out bepalen.



In mijn voorraad vind ik nog een vlinder, die er tussen mag.
Na het quilten is dit het uiteindelijke resultaat.
Afmeting : 30 x 30 cm
12" x 12"

2 comments:

  1. Prachtig met de bladafdruk. Een juweel van een tuinontwerp!

    ReplyDelete
  2. Mooi hoor Els, die knal kleuren : echt jouw wereld zo !!!

    ReplyDelete