My Blog List

Saturday, November 7, 2020

TYVEK ZEESCHILDPAD VOOR TOAST & TEXTILES

Volgende week zondag staat, voor dit jaar, de laatste workshop in het kader van het
 Toast & Textiles programma gepland.
Er was gevraagd of ik iets met het onderwater leven kon doen.
De zeeschildpad, die men hier regelmatig bij het snorkelen tegenkomt, leek me een prima onderwerp.
Ik had nog een sjabloon liggen en....



...op de gelli-plate, kreeg ik dit resultaat.
Maar aangezien ik maar één gelli-plate heb, moest ik toch iets anders bedenken.

 

Reepjes stof op een ondergrond met vliesofix....



... en daarop de schildpad gesjabloneerd.



Wat tyvek geschilderd......




....... en tussen bakpapier met het strijkijzer gekrompen....




.....kon daarna in stukjes worden geknipt en met een glue-gun op
 het gesjabloneerde schild worden geplakt.
Deze achtergrond is wat aan de donkere kant.....



.... dus nog maar eens met een wat lichtere achtergrond uitgeprobeerd.




Zo ziet het er dan ingelijst uit.



Als toegift nog een mooie zonsondergang.


1 comment:

  1. Knap om telkens weer een nieuwe uitdaging te bedenken voor de workshop! Ook deze keer weer heel leuk met tyvek.
    Ik wens je veel succes!

    ReplyDelete