My Blog List

Tuesday, December 1, 2020

A = ANGELFISH : Fifteenbyfifteen

De letter A is de laatste letter die dit jaar aan bod komt voor onze FifteenbyFifteen "challenge".
Dus voorlopig ook de laatste in mijn onderwaterserie.
Het werd dit keer de Angelfish.
 

Ik had deze vis al een poosje geleden geschilderd voor een grote onderwaterquilt,
 maar daar paste hij niet in.
Nu kwam hij wel mooi van pas.


Ik kon me dus dus meteen aan het koraal gaan wijden met
 een aantal koraalsjablonen, die ik nog niet voor deze serie heb gebruikt.
Ik had mezelf ten doel gesteld om steeds weer op een andere manier te proberen
 het boeiende en kleurrijke onderwaterkoraal te verbeelden.
Op geel geverfde lutrador met rode verf gestempeld....



... en daarna met de soldeerbout de gaten in het koraal gebrand.



Dan komt het waaierkoraal aan de beurt.



Dat wordt op dezelfde manier bewerkt.....



.... en tenslotte nog een stuk hersenkoraal.




Even kijken hoe de verhoudingen liggen.




Op een blauwe ondergrond stempel ik nog wat extra koraal....



.... wat als een soort tweede laag kan fungeren.




Het schilderen kan ik toch niet laten, dus ook nog wat kleine bekersponzen en 
een onderwaterplant.




Het vult al aardig op.....


... zeker nu er ook nog wat geverfd en gekrompen tyvek en lutrador aan te pas komt.



De linkerkant kan nog wat extra's gebruiken, vandaar nog maar eens gestempeld en de uitgeknipte stukken met een aansteker bewerkt om mooie zwarte randen te krijgen.



Alles zit vast en het gestempelde koraal is al gequilt.



Dan mag de vis erop.  Het watergedeelte wordt doorgequilt met een bubbelmotief.



De letter A van tyvek geknipt en de rest van de naam machinaal geborduurd.



Ook dit keer weer wat moerbei boombast geverfd en opgenaaid als een 
terugkerend element in de hele serie.



Nog een detail.



En de kleine bekersponzen nogmaals in beeld.



Dan kan het label gemaakt worden.




En is dit tenslotte het eindresultaat......



.......met een collage van de hele onderwaterserie van het afgelopen jaar.



3 comments:

  1. Prachtig Els!
    Je hebt een schitterende serie gemaakt!

    ReplyDelete
  2. Hij is geweldig Els !!!
    Prachtig al die verschillende koralen !
    Wat een werk dat uitbranden met een soldeerbout ... maar wel de moeite waard hoor !

    ReplyDelete
  3. Super! Wat is het een fraaie serie geworden!

    ReplyDelete